Saaremaal tegutsev Pöide Pruulikoda on esimene Eesti ettevõte, kes lisab oma populaarseimale tootele punktkirja, mis aitab nägemispuudega inimestel lugeda kaubal olevat etiketti. Sooja vastuvõtu korral plaanitakse laiendada punktkirja kogu tootesortimendile.

  • Toit ja aiandus
  • 11. mai 2021
  • Foto: Pöide paus pimekirjaga/Valmar Voolaid

Antud lahendus suunab tähelepanu nägemispuudega inimeste olematutele võimalustele kaubavalikuga tutvumisel. Ka nägijad saavad tutvuda punktkirjaga, et paremini mõista nägemispuudega inimese seisust. Punktkiri oma olemuselt põhineb tähtedel ja kirjavahemärkidel, mis koosnevad reljeefsetest punktikombinatsioonidest. Kirja loetakse sõrmede abil ja on rahvusvaheliselt mõistetav.

Pöide Pruulikoda nägi uues kontseptsioonis võimalust pakkuda lisandväärtust. „Tuvastasime konkreetse murekoha, millele võiks nägemispuudega inimeste jaoks omapoolse lahenduse luua. Võtsime esmalt eesmärgiks katsetada seda oma kõige menukama toote ehk Pöide Pausi peal,“ kirjeldas Harald Sumberg, Pöide Pruulikoja pruulmeister.

Eesti Pimedate Liidu juhatuse esimehe Jakob Rosina sõnul on ligipääsetavus toodetele äärmiselt oluline. „Kui inimesed on poest harjunud leidma õige paki piima või mõne muu joogi tänu vastavatele tootesiltidele, siis nägemispuudega inimesed nii tegutseda ei saa. Idee lisada punktkirjas info oma õllepudelitele annab võimaluse osta just selle sisuga toode, mida soovitakse,“ selgitas Jakob Rosin.

„Eesti Pimedate Liit tunnustab Pöide Pruulikoda avatud mõtlemise eest ja et oma kliendina nähakse tõepoolest kõiki inimesi, mitte vaid sihtgruppi kuuluvat keskmist õlletarbijat. Loodame, et sellest võtavad eeskuju ka teised ettevõtted, pakkudes nägemispuudega inimestele võimalust nende tooteid iseseisvalt teistest eristada.“