Renault esitles Pariisis uut elektriauto Kangoo be bop Z.E. näidismudelit, mille pidurdusenergia taaskasutussüsteem laeb akusid ka sõidu ajal.

Funktsionaalne Kangoo be bop Z.E. põhineb tootmises oleval Kangoo be bopi mudelil ja selle tunneb ära tema elektersinise kerevärvi järgi.

Nagu ideeautol Z.E. Concept, mida esitleti 2008. aasta Pariisi autonäitusel, on Kangoo be bop Z.E.-l LED (valgusdiood) esi- ja tagatuled, vähendamaks sõiduki energiakulu. Samal eesmärgil on täiustatud ka auto aerodünaamikat. Kangoo be bop Z.E. mudelil on 18-tollised veljed ja selle kliirens on 20 mm võrra madalam võrreldes tootmises oleva mudeliga Kangoo be bop.

Pikisuunalised tablood Kangoo be bop Z.E. uste väliskülgedel näitavad, kui palju on akus energiat veel järel. Salongis on armatuurlaua vasakul küljel lisamõõdik, mis annab juhile teavet aku täituvuse kohta.

100% elektrimootor

Kangoo be bop Z.E. on täilikult heitgaasivaba elektriauto. Masinal on 44 kW (60 hj) elektrimootor, mille pöörete arv ulatub 12 000-ni minutis ja mis on märksa tõhusam kui sisepõlemismootor.

Uuenduslikud liitiumioonakud

Kangoo be bop Z.E.-s kasutatakse kompaktseid liitiumioonakusid, mida toodavad 2007. aasta aprillis asutatud Nissani ja NECi ühisettevõte AESC (Automotive Electric Supply Corporation).

Nende akude omadused on märksa paremad, kui eelmise põlvkonna nikkel-metallhüdriidakudel, sealhulgas võimsuse, usaldusväärsuse, ohutuse ja tõhususe näitajad. Liitiumioonakudel ei ole niinimetatud mäluefekti, mis tuleneb mittetäielikest laadimistsüklitest ja mis lõpuks toob kaasa mahutavuse vähenemise. AESC aku peaks kuue aasta jooksul säilitama 80–100% oma algsest mahutavusest. Aku koosneb 48 moodulist, millest igaühes on neli elementi.

Kangoo be bop Z.E.-s asetseb väikesemõõtmeline aku armatuurlaua all. Sellest tulenevalt ei kasuta see ei salongi- ega ka pakiruumi, võimaldades nii säilitada samasugust nelja istekoha asetust, nagu võib näha tavalises Kangoo be bopi mudelis.

Poolteist aastat enne Renault’ tootmisse minevate elektriautode turule toomist võimaldab Kangoo be bop Z.E. näidismudeli 15 kWh aku sõita ligikaudu 100 km.

Turule toomise ajaks on Renault’ elektriautodes kasutatav akutehnoloogia edasi arenenud ja tegelik kilometraaž ulatub siis juba 160 kilomeetrini.

Liitiumioonakud on ümbertöödeldavad ning Renault’–Nissani liit tegeleb aktiivselt autoakude töötlemisprotsesside ja infrastruktuuride väljaarendamisega.

Erinevad laadimisvõimalused

Kangoo be bop Z.E.-d laetakse auto esiosas parema esitule juures oleva luugi taga asuva Marechal™-tüüpi pistikupesa kaudu. Juhtme teises otsas on tavaline pistik, mis ühendatakse põhivõrku.

Pistik võimaldab kasutada aku laadimiseks kahte erinevat viisi:

·         tavalist laadimist koduse põhivõrgu kaudu (10 A või 16 A 220 V), mille puhul saab aku täis kuue kuni kaheksa tunniga;

·         kiirlaadimist 32 A 400 V kolmefaasilist pistikupesa kaudu, mille puhul laetakse kuni 80% Kangoo be bop Z.E. akust täis ligikaudu 30 minutiga.

Renault teeb koostööd Saksa kontserniga RWE eesmärgiga töötada välja universaalne tüüppistik. Uut tüüppistikut tutvustati juba ka aprillis toimunud Hanoveri tehnikamessil ja seda hakatakse akude laadimiseks kasutama Renault’ tulevastes elektriautodes. Kõnealust kolmefaasilist pistikut saab kasutada 400 V pinge korral ja sellega saab aku täis laadida ligikaudu 20 minutiga. See mitmepoolne kokkulepe tähistab olulist sammu elektriautode masstootmise suunas.

Kangoo be bop Z.E.-l on kasutusel ka pidurdusenergia taaskasutussüsteem, mis võimaldab akut sõidu ajal laadida.

Renault’–Nissani liidu elektriautode strateegia

Renault’–Nissani liidu eesmärk on saada juhtivaks heitgaasivabade sõidukite masstootjaks. Hetkel sõlmib liit aktiivselt kokkuleppeid valitsuste, linnavõimude ja energiaettevõtjatega, et propageerida elektriautode laialdast kasutamist kogu maailmas. Tänaseks on sõlmitud juba kakskümmend neli koostöökokkulepet.

Renault ja Nissan olid esimesed autotootjad, kes võtsid endale ülesandeks saavutada lähiaastate jooksul märkimisväärne CO2 heitmete vähenemine. Jaanuaris 2008 avaldatud Renault’ strateegia kohaselt tuuakse seeriatootmisesse võetud elektriautod turule 2011. aastaks.

Renault’ ja Nissani liit kavatseb koostada laiaulatusliku taskukohaste hindadega elektriautode valiku. Nissani esimene täiselektriline auto tuuakse Ameerika Ühendriikides ja Jaapanis turule 2010. aastal ning Nissan on seadnud eesmärgiks turustada alates 2012. aastast oma elektriautosid üle kogu maailma.

Renault alustab täiselektriliste mudelite turustamist 2011. aastal, kui Iisraelis tuuakse välja sedaankerega pereauto ning Euroopas uus Kangoo tarbeauto. 2012. aastal on kavas tuua turule kaks uut ja innovaatilist sõidukit.