Möödunud nädalal saatis regionaalminister Madis Kallas kooskõlastusringile määruse eelnõu, millega on plaanis tõsta avalikel rongiliinidel sõidupileti maksimaalselt lubatud piirhindasid. Piirhindade tõstmise vajadus on vajalik Eesti Raudtee infrastruktuuri kulude kasvu tõttu.

Peamiselt on tõstetud sõidukilomeetri ja piletihinna maksimumhinda. Kavas on tõsta ühe tsooni pileti hinda 1,60 eurolt 1,80 euroni. Mitut tsooni läbivaid piletihindu tõstetakse ligikaudu 10%. Uued piirmäärad hakkavad kehtima alates 2024. aasta esimesest jaanuarist.

Regionaalminister Madis Kallase sõnul on uute piletihindade määramisel oluline, et sõidupileti hinnatõus ei vähendaks reisijate huvi rongide kasutamise vastu. "Hinnad on paratamatult kasvanud kõigis sektorites ning see väljendub ka kasvavates raudtee infrastruktuuri kuludes. Meie eesmärk on jätta hinnad reisijatele vastuvõetavaks, et reisijate arv ei langeks," rääkis Kallas. "Raudteede kvaliteedi ja ohutuse tagamiseks on arusaadavalt vaja teha investeeringuid ning oluline on, et inimestele pakutaks turvalist, mugavat ja kvaliteetset ühistransporti ka edaspidi."

Elroni eesmärk on tõsta 2024. aastal reisijate arvu ligikaudu 8% võrreldes 2023. aastaga. Täiendava reisijanõudluse rahuldamiseks ja reisijate paremaks teenindamiseks on kavandatud suurendada veomahtusid. Lisaks lisanduvad 2025. aastal esimesed uued Škoda reisirongid, mille juhte, klienditeenindajaid ja tehnikuid hakatakse ette valmistama tuleval aastal.

Viimati tõusid rongipiletite hinnad 1. jaanuaril 2022.