Mitmed suurettevõtted on viimase aasta jooksul otsustanud oma lemmikbrändide tootmisel õiglase kaubanduse kasuks. Teiste hulgas on õiglase kaubanduse märgi oma tootele saanud Kit Kat šokolaad ja Cadbury Dairy Milk, mis on Suurbritannia müüdavaimad šokolaadid. Starbucks pakub märtskuu algusest oma kõikides Euroopa kohvikutes espressopõhised kohvijooke õiglase kaubanduse toodetena. Ka Ben & Jerry's teatas hiljuti oma otsusest kõik oma jäätised õiglase kaubanduse märgiga sertifiteerida 2013. aastaks. Eestis on hetkel saadaval vähemalt kolme eri sorti Ben & Jerry's Fairtrade märgiga jäätist.

Eesti õiglase kaubanduse turgu seirav Soome õiglase kaubanduse assotsiatsiooni tegevjuht Pirjo Virtaintorppa rõõmustab suurte ettevõtete õiglase kaubandusega liitumise üle. „Õiglase kaubanduse süsteemist kasusaavate talunike arv kasvab kiiresti, kui suured ettevõtted teevad sajaprotsendilise otsuse õiglase kaubanduse sertifitseerimise kasuks. Ainuüksi Ben & Jerry's jäätiste sertifitseerimine parandab üle 24 000 taluniku heaolu arengumaades“, teatab Virtaintorppa.

Ben & Jerry´s jäätistes kasutatakse muuhulgas õiglase kaubanduse kakaod, banaane ja muid puuvilju, pähkleid, vaniljet ja teisi maitseaineid. Jäätis on nn komposiittoode, milles kasutatakse nii sertifitseeritud tooraineid kui ka piima. Õiglase kaubanduse sertifitseeritud koostisosi peab komposiittoodetes alati kasutama, kui võimalus on olemas.

Tarbijanõudlus õiglase kaubanduse toodete vastu on jätkuvalt tõusuteel. “Viimaste aastate tarbimist tõstavad ka kohalikud omavalitsused, kes teevad avalikke hankeid eetilisuse seisukohast lähtuvalt, “ teatab Virtaintorppa. Näiteks pakub London 2012. aasta suveolümpiamängudel ainult õiglase kaubanduse banaane, kohvi, teed, suhkrut ja šokolaadi, ühtekokku 14 miljonit portsjonit”.