TalTech ja Silberauto alustavad tänavasõidulegaalse iseauto ehitamist, uus sõiduk valmib suveks.

TalTechi inseneriteaduskonna teadlane ning iseauto projekti juht Raivo Sell kinnitab plaani osaleda näiteks Tallinna ning Helsingi linna hangetel. „Uus iseauto on optimeeritud konstruktsiooniga ja uuendatud juhtelektroonikaga analoogne sõiduk, mis on mõeldud juba reaalselt inimeste veoks linnatänavatel,“ sõnab Sell.

Silberauto AS juhatuse esimees Väino Kaldoja lisab, et uue iseauto ehitamisel on kõige olulisem funktsionaalsus: „Kõik on võimalik, kui on olemas algoritmid ja seadmed, siis võib sellele ehitada just sellise sõiduki, nagu õigeks peame.“

Iseauto tiim on eelmisel sõidukil testinud erinevaid lahendusi, mida nüüd uue tänavalegaalse iseauto ehitamisel saab kasutada. „Uut iseautot on just sellepärast lihtsam ehitada, et nö vorm on olemas. Teisalt on aga tarkvara-arendusega palju tööd. Näiteks juhtarvuti tuleb teine, ka alusraam ja mootori kontrollerid saavad olema teistsugused. Välimuselt aga ei pruugi neil kahel erinevust üldse märgata,“ sõnab Sell.

Uut iseautot hakkavad ehitama TalTechi inseneri- ja infotehnoloogia teaduskonna tudengid ja teadlased koostöös Silberauto tipp-spetsialistidega.

Väino Kaldoja rõhutab, et Silberauto soovib äratada noortes huvi ja näidata just neile, et ka Eestis on võimalik suuri asju teha: „Kui suudame noortes seda tahet ja emotsiooni luua ning hoida, siis suudame tulevikus veel suuremaid asju teha.“

14. novembril sõlmisid TalTechi rektor akadeemik Jaak Aaviksoo ja Silberauto AS juhatuse esimees Väino Kaldoja Iseauto projekti uuendamise lepingu.