Homme varahommikul algab Tallinn-Monte Carlo elektriautode maratoni viimane etapp, mis lõppeb Monacos Vürst Albert II osalemisel. Ralli on kulgenud suuremate viperusteta, kuigi ilmataat on püüdnud äikestormi ja hoovihmaga sõitjate vastupidavust proovile panna. Täna sõidetakse Genfist Itaalia suunas Euroopa autotööstuse mekasse – Torinosse.
Homme varahommikul algab Tallinn-Monte Carlo elektriautode maratoni viimane etapp, mis lõppeb Monacos Vürst Albert II osalemisel. Ralli on kulgenud suuremate viperusteta, kuigi ilmataat on püüdnud äikestormi ja hoovihmaga sõitjate vastupidavust proovile panna. Täna sõidetakse Genfist Itaalia suunas Euroopa autotööstuse mekasse – Torinosse.
- Bioneeri uudised
- Toimetas Martin Eek, www.bioneer.ee
- 10. juuni 2011
- https://pixabay.com/photos/electric-charge-road-sign-sign-2301604/
Kogu võistlus on lisaks linnades toimuvatele etappidele jagatud kolmeks osavõistluseks: Põhjamaade osavõistluse võitis Zerocater ehk Solo Itaalia meeskond, kelle põhipiloodiks Franck Loacker (Shveits). Kiirteede etapi võitis Euroopa Parlamendi liberaalide fraktsiooni esindav Tesla, piloodiks Roland Dimai (Austria). Eesti meeskonna Tesla võitleb vapralt, et konkurentsis püsida. Praegu on käimas mäestike osavõistlus.
„Seoses vihmaga tuleks meil mäestiku osavõistlus vist vihmasõiduks ümber nimetada, sest ilmastikuolud on siin Kesk-Euroopas olnud keerulised,“ rääkis Monaco aukonsul Eestis, võistluste peakorraldaja Jüri Tamm. „Lübecki-Hamburgi etapi olime sunnitud äikesetormi ja paduvihma tõttu annulleerima, Hamburgi-Hannoveri etappi alustasime keskööl, et normaalsetes ilmastikutingimustes finishisse jõuda. Autod finisheerisid Hannoveris kell pool kolm öösel,“ rääkis Tamm.
Rääkides maratonist laiemalt ütles Tamm, et kui Põhjamaades oli osavõitjate arv tagasihoidlikum, siis Kesk-Euroopas on näha, et teadlikkus elektriautode olemasolust ja ka huvi nende vastu on suur.
„Mõningaid küsitavusi on autode laadimises – oleme oma autod saanud kõik ilusasti ära laadida, kuid kogenud, et võimalused laadimiseks on eri riikides ja linnades väga erinevad,“ rääkis Tamm. „Oleme laadinud autosid alates kaubamajade tagustest prügikonteinerite aladest lõpetades Raekodade esistega. Samuti on kogemus näidanud, et mida suurem linn, seda keerulisem on asju ajada.“ Põneva ja innovaatilise kogemusena tõi Tamm välja võimaluse laadida autosid distantsilt, mid maratoni raames Karlsruhes nähti.
“Tänu maratonile oleme saanud elektriautode osas palju targemaks ning tuleme tagasi suure kogemuste pagasiga, “ rääkis Jüri Tamm. “Teame nüüd, kuidas elektriautode maailm toimib ning oskame ka öelda, mida Eestis tuleks selles osas vältida.”
Auväärse ajalooga Tallinn – Monte Carlo ralli taaselustamise eesmärk on väärtustada laiemalt keskkonnasäästlikku mõtteviisi. Kümme päeva kestev elektriautode maraton seob omavahel Põhja- ja Lõuna-Euroopa, pannes mõtlema keskkonnasõbraliku maanteevõrgustiku tekkevajadusele koos sobilike laadimiskohtadega ning eri piirkondade koostööle. Selle teema üheks eestkõnelejaks Euroopas on Monaco Vürst Albert II, kes oma Eesti-visiidi raames oli ralli Tallinna etapi aukülaline.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta