Tallinna Vabas Waldorfkoolis saab alates 1. septembrist 2013 õppida ka gümnaasiumiklassides. Uute võimaluste tutvustamiseks korraldab kool 4. mail 2013 Tallinnas hariduskonverentsi ja mõttetalgud, et käsitleda keskhariduse tänast olukorda ning waldorfpedagoogika võimalusi kogemusliku ja mõtestava keskhariduse pakkumiseks noortele.
- Bioneeri uudised
- Kristiina Šanin, Tallinna Vaba Waldorfkool
- 18. aprill 2013
Tallinna Vabast Waldorfkoolist kujuneb seeläbi Tartu Waldorfgümnaasiumi kõrval teine waldorfpedagoogikat rakendav täistsükli kool Eestis.
„Oleme waldorfgümnaasiumi avamiseks teinud põhjalikku eeltööd ja läbinud kõik vajalikud ettevalmistused ning täna võime öelda, et sellest sügisest pakume esimese Tallinna koolina gümnaasiumiõpet waldorfpedagoogika alusel,“ lausus loodava gümnaasiumiosa koordinaator ja 10. klassi õpetaja Kristina Šanin.
Waldorfpedagoogika ja waldorfgümnaasiumi tutvustamiseks toimub 4. mail 2013 konverents „Waldorfgümnaasium Tallinnas – mida tähendab keskharidus waldorfkoolis.“
Sel päeval saab kuulata loenguid waldorfpedagoogilisest lähenemisest ja töötubades kogeda õppimist waldorfkoolis. Päeva teises pooles toimuvas mõttekojas „Mida tähendab vabadus hariduses?“ arutame, mis tingimustel aitab koolis ning kodus õpitu ja kogetu kujuneda vabaks inimeseks ning mida see vabadus täna ja lähitulevikus üldse tähendab.
Konverents, töötoad ja mõttekoda toimuvad Tallinna Vaba Waldorfkooli ruumides Põhja-Tallinnas aadressil Tuulemaa 12. Mõttekoja näol toimuvad mõttetalgud on inspireeritud samal päeval toimuvast Teeme Ära talgupäevast.
Konverentsile ja mõttekotta on oodatud kõik, kes huvituvad gümnaasiumiharidusest waldorfkoolis, samuti laiemalt kõik waldorfpedagoogika huvilised – lapsed, lapsevanemad, vanavanemad, tudengid, õpetajad, haridustöötajad ja teised. Konverentsil, mõttekojas ja töötubades osalemine on tasuta, vajalik on eelregistreerimine kooli kodulehel 30. aprilliks.
Waldorfpedagoogika on hariduskäsitus, mis toetab inimese loomulikust arengust lähtuvat ja looduse rütme arvestavat terviklikku arengut. Terviklikkuse seisukohalt vajavad inimeses võrdset tähelepanu selge mõtlemine, tasakaalustatud tundeelu ja terve tahe. Tänases ühiskonnas, kus teadmised on kergelt ja vabalt kättesaadavad, tekib probleem nende tasakaalustamisel oskuste ja moraaliga.
Waldorfpedagoogika lähtub väärtuspõhisest kasvatusest, kus teadmiste kõrval toetatakse võrdsel määral ka võimete arendamist ja loovuse avanemist.
Konverentsi korraldamist rahastab regionaalministri valitsemisala ja Kodanikuühiskonna Sihtkapital (KÜSK).
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta