Järjest rohkem tarbijaid kasutab uue nutiseadme soetamisel oma vana seadet sissemaksena ning eriti aktiivselt kasutavad seda võimalust just iPhone’i omanikud, selgub Telia kokkuvõttest.

Telia kaubamüügi valdkonna juhi Laura Kuusiku sõnul on ettevõte juba aastaid pakkunud oma klientidele Vana uueks teenust, mis võimaldab uue nutiseadme ostmisel kasutada vana seadet sissemaksena.

2024. aastal kasutas vana nutiseadet uue seadme sissemaksena enam kui 12 000  Telia klienti ning keskmine tagastatud seadme väärtus oli 210 eurot. See võimaldas klientidel uute seadmete soetamise pealt säästa aasta jooksul enam kui 2 miljonit eurot.

Kõige rohkem tagastasid Telia kliendid mobiiltelefone ning ligemale 80% nendest seadmetest suunati peale tehnilist kontrolli ja puhastamist uuele ringile.

„Tarbijatele muudab Vana uueks teenus päris mitu asja mugavamaks ja lihtsamaks. Esiteks ei pea klient ise vaeva nägema oma vana seadme müümisega. Teiseks ei jää olemasolev seade kasutult koju seisma ning leiab endale vastavalt seadme seisukorrale kas uue omaniku või nõuetekohase ümbertöötlemise. Kolmandaks saab aga vana seadme väärtust kasutada uue seadme sissemaksena ning muuta uus seade enda jaoks soodsamaks,“ märkis Kuusik.

Kõige eelneva kõrval on Vana uueks teenusel ka positiivne keskkonnamõju, kuna see aitas ainuüksi 2024. aastal vältida hinnanguliselt ca 500 tonni CO2 õhku paiskamist. See on võrdne 102 sõiduaotu eemaldamisega liiklusest terveks aastaks.

Laura Kuusiku sõnul tasub eraldi välja tuua iPhone’i kasutajate aktiivsust kasutatud seadmete tagastamisel. 

„Statistika näitab, et klientide osakaal, kes kasutasid uue iPhone'i ostul meie Vana uueks tagasiostuteenust, on kõrgeim kogu EMEA (Euroopa, Lähis-Ida, Aafrika) regioonis. See on suur tunnustus ja näitab, et meie  kliendid hindavad teenuse mugavust ja kasulikkust,“ lisas Kuusik.

Telia Vana uueks teenusega saab lähemalt tutvuda ettevõtte veebilehel.