Hiljutise piima ja piimatoodete tarbimist käsitleva uuringu kohaselt peab enamus ehk 94% Eesti lapsevanematest piima ja piimatooteid kasulikuks kasvava lapse organismile. Täiskasvanud inimese tervisele peab piima oluliseks 88% vastanutest.

Vaatamata positiivsetele uuringutulemustele levib Toiduliidu juhi Sirje Potisepa sõnul tööstusest tuleva lehmapiima kasulikkuse kohta mitmeid valearvamusi. „Jätkuvalt levib näiteks valefakt, et pastöriseeritud piimas pole ühtegi kasulikku ainet,“ ütles Toiduliidu juht Sirje Potisepp.

„Piimarasva ei leia teatavasti mitte kusagilt mujalt kui piimast ja piimatoodetest, mistõttu on taimsete alternatiivide soovitamine väga eksitav. Sojast, pähklitest ja kookosest tehtud jook maitseb ilmselt küll paljudele, aga see ei saa asendada täiskvaliteetset ja rasvast lehmapiima. Samuti on asendamatu juust, kuhu tekivad imelised juustuaugud vaid tublide juuretisebakterite töö tulemusel,“ lisas Potisepp.
 

Uuringu kohaselt ostab lehmapiima 94% lapsevanematest, enim 2,5% piima või 3,8-4,2% täispiima. Taimseid kaera-, soja-, mandli- jm taimseid jooke ostab 6% vastanutest, olles kõige populaarsemad just nooremate, 18-29-aastaste seas (12%).
 
Eesti külmaletis müüdavate piimatoodetega on rahul enamus ehk 93% Eesti peresid. Enim ostavad Eesti pered juustu, hapukoort ja võid. Laste lemmikuteks on jäätis, juust ja jogurt, samuti kohukesed ning hapukoor.
 
Uusi piimatooteid proovivad lapsevanemad siis, kui nende laps või mõni pereliige selleks soovi avaldab, nii talitab 44% küsitluses osalenutest. Sõbra, tuttava või töökaaslase soovituse peale proovivad uusi piimatooteid veerand ning emotsiooniostu teeb ehk siis poes uut toodet märgates paneb selle ostukorvi 17% lapsevanematest.
 
Lehmapiima joovad enamus ehk 82% Eesti peresid, keskmiselt juuakse ühes peres ligi liiter piima päevas ning sellest kogusest poole või isegi kolmveerandi joovad ära lapsed. Piima peab täiskasvanud organismile kasulikuks 88% ning lapse tervisele 94% uuringus osalenud lapsevanemaid.

Eesti perede piima ja piimatoodete tarbimist käsitleva uuringu tellis Eesti Toiduainetööstuse Liit ning selle viis läbi uuringufirma Socio. Tänavu aprillis ja mais kahe nädala vältel toimunud uuringus osales 503 lapsevanemat üle kogu Eesti.