Täna avaldatud Eurobaromeetri uuringu kohaselt teab 90% eestlastest, et õnnetuse korral tuleb helistada üldisele hädaabinumbrile 112, kuid vaid kolmandik on kursis sellega, et sama number kehtib kõikjal ELis ja ka mujal Euroopas.

Number 112 ühendab helistaja asjaomase hädaabiteenistusega (kohalik politseijaoskond, tuletõrjeüksus või meditsiiniasutus) ja on kättesaadav 24 tundi ööpäevas. Ühtset hädaabinumbrit 112 kasutatakse kõikides ELi liikmesriikides koos olemasolevate riigisiseste hädaabinumbritega. Ukraina on lubanud võtta hädaabinumbri kasutusele linnades, kus toimuvad 2012. aasta Euroopa jalgpallimeistrivõistluste mängud.

Praegu saab Eestis hädaabinumbrile helistada eesti, vene, inglise ja soome keeles. Inglise keelt saab kasutada peaaegu kõikides ELi liikmesriikides ning lisaks Horvaatias, Islandil ja Norras.

Euroopa Komisjoni asepresidendid Neelie Kroes ja Siim Kallas on otsustanud tagada igale eurooplasele juurdepääsu hädaabinumbri 112 nutitelefoni-rakendusele tema emakeeles.

Et paremini teavitada inimesi ühtse tasuta hädaabinumbri olemasolust, saatsid asepresidendid Kallas ja Kroes 27. jaanuaril 2012 reisiettevõtjatele kirja, milles neid kutsuti üles tutvustama oma klientidele hädaabinumbrit 112. Paljud juhtivad raudtee- ja lennutranspordiettevõtted ning muud transpordifirmad on kampaaniaga ühinenud.

Hädaabinumbrit 112 tutvustatakse nii e-piletite, lennuajakirjade, ettevõtete veebilehtede kui ka transpordifirmade töötajate kaudu, kulutamata selleks maksumaksjate raha. Kampaanias osalevate ettevõtete nimekiri on aadressil http://www.112.eu/.

Komisjoni asepresident Siim Kallas: „Tunnen suurt heameelt selle üle, et Euroopa transpordisektor on võtnud oma südameasjaks tutvustada igale reisijale hädaabinumbrit 112. Hädaabinumber aitab oluliselt suurendada transpordi turvalisust. Kampaanias osalevate ettevõtete nimekiri jääb avatuks aasta lõpuni ning juba praegu võib üles näidatud huvi järgi arvata, et algatusega liitub veelgi enam firmasid.”