Vastselt valminud avaliku arvamuse uuringu järgi on õiglase kaubanduse märgi tuntus tõusnud kolme aasta jooksul neli korda. Eesti Rohelise Liikumise tellimusel ja Turu-uuringute AS poolt septembris läbi viidud küsitluse põhjal on õiglase kaubanduse tooteid ostnud 9% ja märgi tähendust teab19% Eesti elanikest.
- Tarbimine ja tervis
- Fairtrade uudised
- 14. oktoober 2009
- Fotol õiglase kaubanduse banaan. CC0 Public Domain. Pixabay
Kolm aastat tagasi, mil õiglase kaubanduse juurutamisega Eestis algust tehti, osteti õiglase kaubanduse märgiga tooteid peamiselt huvi pärast. Nüüd on esikohale tõusnud soov toetada sotsiaalse sõnumiga tooteid ja aidata parandada inimeste elujärge. Pea pooled vastanutest (46%) on huvitatud edaspidi õiglase kaubanduse toodete ostmisest. Uuringu kohaselt soovivad inimesed osta eelkõige kohvi, teed ja puuvilju.
Peamisteks põhjusteks, miks õiglase kaubanduse tooteid ei osteta, on idee vähene levik, eelkõige maapiirkondades, ja kaupade vähene kättesaadavus.
Üle pooltele vastajatele on oluline, et õiglast kaubandust toetaksid ka Eesti ettevõtted, kes kasutavad arengumaade toorainet. Õiglase kaubanduse esindaja Riina Kuusiku hinnangul võiks eeskuju võtta sel aastal Eesti turule tulnud Marks & Spencer'ist, kes peab õiglast kaubandust oluliseks osaks oma viieaastasest jätkusuutlikust strateegiaplaanist. Marks & Spencer'i tegevjuht Stuart Rose: „Õiglase kaubanduse puuvillast valmistatud riided osutusid meie klientide seas nii populaarseteks, et oleme otsustanud kogu oma põhilise meeste ja naiste t-särkide sortimendi vahetada õiglase kaubanduse puuvilla vastu. Seda on ligi 20 miljonit riideeset ja moodustab umbes kolmandiku kogu maailmas toodetavast õiglase kaubanduse puuvillast.“
Õiglase kaubanduse idee levitamisele aitab kaasa algav õiglase kaubanduse nädal. Seda korraldatakse Eestis kolmandat aastat järjest. Nädala eesmärgiks on tõsta teema tuntust elanikkonna hulgas, julgustada õiglase kaubanduse toodete müüki ja seeläbi parandada arengumaade väiketalunike heaolu. Nädala raames külastab Eestit Kameruni puuvillatalunik. Õiglase kaubanduse nädala vabatahtlikud külastavad Tallinna, Tartu ja Pärnu poode ja jagavad Tallinna Sikupilli keskuse Coffee House kohvikus huvilistele teemakohast teavet. Kohvikus saab juua kohvi ja kakaod, mis tagab Aafrika ja Ladina-Ameerika kohvitalunikule kindlama tuleviku.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta