Tallinna ja Helsingi vaheline mereühendus on maailmas üks tihedamaid, meelitades igal suvel tuhandeid eestlasi Soome puhkama. Paljud eestlased valivad põhjanaabrite juurde reisimiseks auto, ent FlixBusi arvutused näitavad, et bussiga reisides on inimese jalajälg keskkonnale viis korda väiksem ning lisaks hoiab kokku suure summa raha.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 15. august 2024
- Foto: Flixbus tähistamas oma 2. sünnipäeva / Janek Jõgisaar, Bioneer.ee
„Bussiga reisimine on tõusuteel,“ kinnitas FlixBusi ärijuht Kamila Zalewska. „Viimase aasta jooksul oli Euroopa turul märgata koguni 41-protsendilist reisijate kasvu.“
Kuigi eestlased on harjunud pikki vahemaid läbima sõiduautoga, on bussireis Zalewska sõnul soodsam ja parem ka keskkonnale.
Zelawska sõnul mängivad bussitranspordi eelistamisel rolli nii suurenenud keskkonnateadlikkus kui ka üldised majandusolud. „Eesti kontekstis on nii rakenduvate uute maksude kui ka üha olulisemaks muutuvate keskkonna küsimuste tõttu aina enam neid, kes oma liikumisharjumusi vastavalt oma väärtustele ümber kujundavad,“ ütleb Zalewska.
Et bussiga reisimine on märkimisväärselt odavam, kinnitab ka kiire hinnavõrdlus, milles ettevõte seadis võrdlusesse Pärnust ja Tallinnast algavad reisid erinevatesse Soome linnadesse.
„Ühe suuna bussipilet Pänust Helsingisse (Kamppi), mis sisaldab parvlaevareisi, maksab umbes 30 eurot inimese kohta. Edasi-tagasi reisi hind kahele inimesele on ligikaudu 120 eurot. Samal ajal maksab Tallinki parvlaevapilet autoga reisides edasi-tagasi vähemalt 196,60 eurot, millele lisanduvad kütusekulud,“ nendib Zelawka.
Sarnaselt Pärnu-Helsingi marsruudile torkab hinnavahe silma ka Tallinast alguse saavatel reisidel Vaasasse, Tampere või Joensuu.
„Koos parvlaevareisiga saab bussipileti Joensuu 41 euro, Tampere 36 euroga ja Vaasasse 40 euroga. Edasi-tagasi maksab see vähem kui auto pardapilet ning kalkulatsioonist on puudu kütus,“ märgib Zelawka.
Lisaks rahale võib bussiga võita ajas. „Isikliku autoga reisides tuleb sisse arvestada ooteaeg, mis kulub autoga parvlaevale ja sealt maha sõitmiseks. Bussid lastakse laevalt maha esimesena,“ räägib Zalewska ja rõhutab veel, et bussisõiduga kaasnevad omad hüved. „Bussis saab sõitmise asemel tegeleda muude toimetuste, lugemise, kaugtöö või eelseisva puhkuse planeerimisega,“ rääkis ta.
Ärijuht täiendab, et keskkonnamõju peab oluliseks noorem põlvkond.
„Keskmise isikliku auto süsinikdioksiidi heitkogus on 141,5 g/km, samas kui bussiga reisimisel on see 27,8 g/km (FlixBus + FlixTrain, atmosfair, Well-to-Wheel analysis, 2021) reisija kohta. Ligikaudu 130-kilomeetrisel teekonnal Pärnust Helsingisse on autoga reisimisel süsinikdioksiidi kodus edasi-tagasi suunal ca 37 kg, ent bussiga reisides on see kahe reisija kohta ca 7kg. See tähendab, et kahe reisija süsinikujalajälg on bussiga reisides viis korda väiksem kui otsustades auto kasuks,“ selgitas ärijuht.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta