Flix avaldab oma esimese vabatahtliku ESG-aruande, mis on uus verstapost pikaajaliste väärtuse loomisel jätkusuutlikkuse visiooni raames.

  • Kliima
  • 21. juuni 2023
  • Foto: Flixbus 2. sünnipäeva tähistamine Rotermanni kvartalis. Janek Jõgisaar, Bioneer.ee

Flix teenindab üle 5500 sihtkoha kogu maailmas ning pakub jätkusuutlikke ja taskukohaseid reisimisvõimalusi Euroopas, Ameerikas, Türgis ja alates 2024. aastast ka Indias. Tagamaks veelgi suuremat läbipaistvust oma kasvavale sidusrühmade baasile hakkab ettevõte kasutama ESG-aruandlust pideva täiuslikkuse poole liikumise mõõdupuuna.

Flixi tegevjuht ja kaasasutaja André Schwämmlein kommenteeris sündmust järgmiselt: „Meil on hea meel teatada, et avaldame täna oma esimese vabatahtliku ESG-aruande, mis meie arvates aitab meil viia ellu oma visiooni jätkusuutlikust ja taskukohasest reisimisest uue teadlikkuse ning eneseteadvusega, käivitades samal ajal järkjärgulise täiustamise protsessi korduva aruandluse ning ESG-alaste täpselt määratletud tulemusnäitajate ja meetmete abil“.
„Ettevõte peaks alati pidama silmas väärtusi, mis toetavad tema visiooni, ja keskenduma mõjule, mida avaldab tema äritegevus kogukonnale. Sellest lähtuvalt tahame kindlustada, et loome väärtust neile kogukondadele, keda teenindame, ning oleme valmis tegelema nii oma tugevate külgedega kui ka kõikide puudujääkidega, mis võivad ilmneda. Kasvuga kaasneb ka vastutus. Oleme valmis sellist  vastutust kandma“, lõpetas Schwämmlein.

Vastavalt üldisele ESG-raamistikule ja topeltolulisusele (double-materiality) käsitleb aruanne Flixi kõige olulisemaid teemasid ja nende mõju majandusele, keskkonnale ning ühiskonnale, kuid samuti ettevõtte pikaajalisele edule, luues samal ajal tugeva juhtimisviisi kõigi oma seotud tegevuste vahel. Kooskõlas Flixi tegevusvaldkondadega moodustavad ESG-strateegia selgroo neli sammast: inimesed, planeet, liikuvus ja juhtimine, kusjuures fookusvaldkonnad on välja selgitatud topeltolulisuse analüüsi abil.[1]
 

Planeet: Flix võtab käsile oma keskkonnamõju visiooniga saavutada süsinikuneutraalsus

 

Flixi eesmärk on saavutada aastaks 2040 Euroopas süsinikuneutraalne reisimine, vähendades oma äritegevuse süsinikujalajälge isegi enne ELi seatud ajakava. Järgmise kahe aasta jooksul kavatseb ettevõte luua ülemaailmse süsinikuneutraalsuse tegevuskava. Eesmärk on täita või ületada Pariisi kokkuleppe eesmärke õigeaegselt. Flix osaleb aktiivselt ka uute regulatsioonide kujundamisel ja alternatiivsete sõidujõuallikate tehnoloogia arendamisel.
 
2023. aastal pühendus ettevõte avalikult SBTi-le, et püstitada esimese olulise sammuna teaduspõhise heitkoguste vähendamise lähiaja eesmärgid.
 
Selleks on koostatud neljast põhimõttest koosnev kliimastrateegia, mis keskendub CO2-heitmete vältimisele, vähendamisele ja kompenseerimisele, samuti kogu väärtusahela sidusrühmade kaasamise soodustamisele.[2]
 
Flixi eesmärk veeremipargi tõhusal haldamisel on sõidukite optimaalne kasutamine teedel ja nüüdisaegse sõidukipargi kasutamine ning see on võimaldanud reisijatel vältida 2022. aastal enam kui 800 000 tonni CO2-heitmeid ainuüksi FlixBusi teenuseid valides, eelistades neid muudele võimalustele, nagu autod või lennukid. Euroopas eraldab FlixBus kilomeetri jooksul 26 g CO2 reisija kohta. Saksamaa Keskkonnaagentuuri (UBA) andmetel on see ligikaudu 16% sama teekonnaga autoreisi CO2-heitmetest (säästes üle 80% CO2-heitkogustest) ja ligikaudu 12% sama marsruudiga lennureisi CO2-heitmetest (säästes ligi 90% CO2-heitkogustest). Lisaks on Flix võimaldanud reisijatel alates 2015. aastast kompenseerida 98000 tonni CO2-heitmeid tänu koostöös atmosfairiga loodud tasaarvestussüsteemile. Kuid ennekõike otsib Flix pidevalt alternatiivseid ajameid ja kütuseid, et vähendada oma süsinikjalajälge sõidukipargi järkjärgulise ümberkujundamise kaudu.
 

Inimesed: Flixi nägemuse kohaselt jääb inimeste heaolu ettevõtte edu strateegiliseks eeliseks

 

40 riigis tegutseva ettevõttena on Flix teadlik, et tema tegevus mõjutab paratamatult igapäevaelu väga erinevates kontekstides ning rühmades, alates reisijatest kuni bussijuhtide ja enam kui 5500 töötajani. Seetõttu on äristrateegia keskmes inimesed ja nende heaolu.

Üheks fookusvaldkonnaks on reisijate, meeskonna ja töötajate ohutus, mida rakendatakse läbi põhjaliku ohutusjuhtimissüsteemi. Prioriteetne on ka mitmekesisuse ja kaasamise edendamine kooskõlas ülemaailmse mitmekesisuse, võrdõiguslikkuse ja kaasamise poliitikaga, tehes näiteks kättesaadavaks ülemaailmse rikkumistest teatamise eeskirja, et inimesed saaksid võimalikest rikkumistest teada anda, mis on kooskõlas arusaamaga paljususest kui väärtuse loomise katalüsaatorist. Nendesse valdkondadesse kuuluvad ka töötajate kaasamine ja arendamine, kus töötajate tagasiside jälgimiseks ja hindamiseks on rakendatud viis erinevat kanalit, sealhulgas usaldusnõukogu ja töönõukogu, ning ametialaste ja isiklike oskuste arendamine. Selleks on loodud tsentraliseeritud personalikoolituse fond, mille eesmärk on võimaldada nii meeskonnajuhtidel kui ka nende meeskonnaliikmetel pidevat professionaalset arengut.[3]

 

Liikuvus: Flixi eesmärk on kaitsta igaühe õigust reisida, sõltumata elukohast ja majanduslikust seisust

 

Flix peab liikuvust põhiõiguseks, mitte lihtsalt punktide A ja B ühendamiseks. Inimesed peaksid saama reisida ja olla maailmaga ühenduses, olenemata nende elukohast ning majanduslikust seisust. Seda mõtet silmas pidades teenindab ettevõte üha suuremat hulka sihtkohti, rajades FlixBusi kaubamärgi all Euroopa kõige laiema kaugliinibussivõrgu ja käivitades seejärel oma teenuse FlixTrain.

Flixi visiooni keskmesse jääb kõikidele jätkusuutliku ja taskukohase reisimise võimaldamine, mis kajastub ennekõike algatuses „Tähelepanu alateenindatud kogukondadele”: Flix jõuab enam kui 5500 sihtkohta 40 riigis (neist 447 liitus võrgustikuga 2022. aastal), 30%-is neist on alla 20 000 elaniku, mis on keskmisest kõrgem sellistes riikides nagu Horvaatia (78%), Poola (41%) või Itaalia (40%). Laiendades pidevalt oma ülemaailmset võrgustikku ka kaugemates piirkondades, kus FlixBus on sageli ainus ühistranspordivahend, võib Flix mängida olulist rolli inimeste liikumisvabaduse kaitsmisel.[4]

Samal ajal käsitleb Flix innovatsiooni ja klientide rahulolu kui peamisi sihtmärke ning püüdleb jätkusuutliku väärtuse loomise kui peamise eesmärgi poole, et tagada oma pikaajaline stabiilsus ja jätkusuutlik kasv.
 

Juhtimine: Flixi tegevuse aluseks jäävad tugev ärieetika ja nõuetele vastavus

 

Flixi ESG-strateegia raames toimib tugev juhtimine planeedi, inimeste ja liikuvuse alustalana ning kõigi tegevuste eeltingimusena igas ärivaldkonnas.
See eeldab pikaajaliste väärtuste loomiseks riiklike, rahvusvaheliste, piirkondlike ja kohalike seaduste ranget järgimist ning ettevõtte tugevate eetiliste standardite maksmapanekut ning sellega seoses rakendatakse üha rohkem meetmeid. Muuhulgas sisaldab Flixi üleilmne vastavushaldussüsteem üleilmset käitumisjuhendit töötajatele ja vastavat ka äripartneritele, erinevaid eeskirju, rikkumisest teatamise programmi ja 2022. aastal kasutusele võetud uut andmekaitse haldussüsteemi. ESG juhtimise tasandil tegutseb Flixi jätkusuutlikkuse juhtkomitee, mille moodustavad kõik juhatuse liikmed, ESG-strateegia, ESG-riskide ja ‑tulemuslikkuse järelevalveorganina ning selle ülesandeks on koostada Flix Groupile ESG-tegevuskava ja ‑eesmärgid.[5]

 

Täielik aruanne on allalaadimiseks saadaval siin.


[1] Flixi ESG-strateegia ja ‑aruandluse taga oleva olulisuse protsessi kohta vt aruandes lk 20–21.
[2] Lisateavet Flixi pühendumuse kohta keskkonnakaitsele ja kliimastrateegiale leiate aruandes lk 26–31.
[3] Lisateavet Flixi inimestestrateegia kohta ja üksikasju esiletõstetud teemade kohta leiate aruandes lk 32–43.
[4] Suurema ülevaate Flixi teenindatavatest alla 20 000 elanikuga sihtkohtadest, leiate aruandes lk 49.
[5] Lisateavet Flixis kasutatava juhtimisviisi kohta ja täiendavaid üksikasju esiletõstetud teemade kohta leiate aruandes lk 54–57.