2021. aastal tõusis rongiga reisijate arv eelmise aastaga võrreldes ligi 100 000 võrra – aasta jooksul tehti 6,1 miljonit reisi, kõige enam sõideti suve alguses juunis.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 30. jaanuar 2022
- Foto: Elroni rongid Balti jaamas. Janek Jõgisaar, Bioneer.ee
Elroni müügi- ja arendusjuhi Ronnie Kongo sõnul oli 2021 taas väljakutseterohke aasta: „Meie eesmärk on rongisõidu populaarsust pidevalt kasvatada, kuid jätkuva pandeemia ning ulatuslike raudtee ehitus- ja remonditööde tõttu oli aga rongiliiklus tugevalt häiritud. Positiivne oli aga aasta lõpp, kui detsembris kasvas sõitjate arv 20%.“
Elroni rongidega tehti eelmise aasta jooksul enim sõite Tallinna-Paldiski (1 088 000 reisi), Tallinna-Riisipere-Turba (1 087 000 reisi) ja Tallinna-Tartu (869 000 reisi) liinidel. Aastatagusega võrreldes lisandus kõige rohkem sõite Turba liinil (+75 000), Tartu liinil (+45 000) ja Kloogaranna liinil (+42 000). Ronnie Kongo sõnul teeb head meelt seegi, et Eesti inimesed on ka pikemate sõitude tegemiseks jälle ronge üha rohkem kasutama hakanud. „Pikemaid sõite oli meil möödunud aastal 11% rohkem, mõnel suunal kasvas reisijate arv lausa viiendiku võrra. See trend näitab selget vajadust uute rongide järele, et tõsta klientide rahulolu ja tihendada sõidugraafikuid üle Eesti. Ostetavad rongid on elektrirongid, mis tähendab, et need on kõige keskkonnasäästlikumad liikumisvahendid Eestis. Juba eelmise aasta algusest sõidavad ka kõik praegused Elroni elektrirongid roheenergiaga.“
Kokku tehti kõikidel Elroni liinidel eelmisel aastal 6 066 681 sõitu ehk keskmiselt 16 700 päevas.
65% sõitjatest kasutas pileti ostuks iseteenindust – pilet osteti kas veebist või piletimasinast. Alates detsembrist on saanud rongi piletimasinas tasuda ka pangakaardi viipemaksega. Praguseks on seda võimalust kasutatud juba enam kui 25 000 korral. Üha rohkem on kasutatud ka võimalust luua Elroni kodulehel konto ja salvestada seal oma pangakaardi andmed. See muudab pileti eest veebis maksmise veelgi mugavamaks, sest see toimub vaid ühe klikiga. Võrreldes klienditeenindajalt pileti ostuga on iseteeninduse puhul pileti hind ka odavam – veebist ostes 15% ning piletimasinast 10% soodsam. Seejuures peab 2021. aasta lõpul läbi viidud rahulolu-uuringu kohaselt piletite ostuprotsessi lihtsaks 89% Elroni klientidest. Enim ollakse rahul veel rongide turvalisusega (91%), Elroni klienditeenindajatega (89%) ja rongide puhtusega (85%). Sõiduplaanist kinnipidamise näitaja oli ka eelmisel aastal endiselt kõrgel 98% tasemel.
Elroni piletitulu oli möödunud aastal 14,2 miljonit eurot, kasvades aastaga 4% võrra.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta