Internetis ostlemise turvalisuse suurenemine, soodsam hind ja laiem kaubavalik paneb Eesti elanikud aina enam tellima välismaistest e-poodidest. Rahvusvahelistest veebikaubamajadest tehtud tellimuste osakaal moodustab nüüdseks enam kui 40 protsenti Smartpost Itella vedudest.
- Ettevõtlus
- 7. oktoober 2022
- Foto: Pixabay
„Lähiaastatel on välismaistest e-poodidest tellimise osakaal jõudsalt tõusnud. Seda on mõjutanud peamiselt rahvusvaheliste veebikaubamajade laienemine Eesti turule, mis pakuvad võrreldes Eesti kauplejatega tihti madalamaid hindu ning laiemat kaubavalikut,“ kirjeldas Itella Estonia kliendikogemuse juht Triin Parmsoo.
Kasvanud on ostlemise turvalisus
Just laiem kaubavalik on paljuski see, mis Eesti elanikke välismaistesse e-poodidesse ostlema viib. „Rahvusvaheliste e-kaubamajade eeliseks on kümnetel erinevatel turgudel tegutsemine, mistõttu on neil võimalik pakkuda olulisemalt laiemat kaubavalikut ning osta sisse brände, mis jäävad väiksematel turgudel tegutsejatele kättesaamatuks,“ sõnas Parmsoo. Ta lisas, et tihti ei pruugi klient ka tellimust sooritades teada, et tegemist on välismaise e-poega, sest paljud neist on täies mahus eestikeelsed ning seda on ka nende klienditeenindus ja ühtlasi kasutatakse .ee domeeni.
Itella Estonia kliendikogemuse juhi sõnul on tajutavalt kasvanud internetis ostlemise turvalisus, mis omab mõju nii kohalikest kui ka rahvusvahelistest e-poodidest tellimisele. „Varem usaldati rohkem kohalike veebikaubamajasid, ent nii varasemale kogemusele tuginedes kui ka karmimatele tarbijakaitse regulatsioonidele, on Eesti elanike seas kasvanud usaldus ka välismaiste e-poodide osas,“ kirjeldas Parmsoo. Ehkki tarbijad ei tunne regulatsioonide karmistumist otse, on need indikatsiooniks veebikaubamajadele oma tegevust kliendile läbipaistvamaks ja ausamaks muutmisel.
Parmsoo sõnul pakuvad rahvusvahelised e-poed sageli oluliselt pikemat tagastuse aega, mis võimaldab tarbijal pikemalt juurelda, kas jätta toode endale või mitte. Samuti on märkimisväärselt kiirenenud välismaiste e-poodide tarneajad ja tagastatud toote eest raha tagasimaksmine.
Eesti e-kauplejate eelis on kiire tarneaeg
Rohkem kui pooled Eesti elanikud soetavad iga kuu internetist kaupu. Smartpost Itella vedudest moodustavad Eesti veebipoodidest tehtud tellimused suurema enamuse, ligi 60 protsenti.
Kosmeetikatooteid müüva veebipoe Loverte tehnoloogiajuhi Aivo Joosti sõnul Loverte e-pood välismaiste pakkujate survet ei tunneta. „Kui koroonapiirangutega kasvasid tellimused hüppeliselt, siis tänaseks on need jäänud üsna sarnasele kõrgele tasemele ning vähenenud vaid kuni 10 protsendi ulatuses,“ kirjeldas Joost.
Võrreldes välismaiste e-poodidega, saavad Eesti veebikauplused pakkuda kiiremaid tarneaegu. „Müüdavaid kaupu hoiustame Eestis asuvates ladudes, mistõttu saavad kliendid peale tellimuse tegemist tootele juba samal päeval ise järgi tulla või oodata selle tarnet lähipäevade jooksul. Taoline tarnekiirus on kindlasti eeliseks rahvusvaheliste e-poodide ees,“ sõnas Joost.
„Pigem on välismaiste e-kaupluste suurem kaubavalik see, mis paneb ka meid pingutama oma tootevaliku laiendamiseks, et oma klientidele soovitud brändide tooteid pakkuda,“ nentis Joost.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta