28. augustil alustas Kadrioru pargis regulaarset opereerimist isejuhtiv buss, mis viimase miili lahendusena ühendab Kadrioru trammipeatuse Kumuga. Tegemist on esimese pikema pilootprojektiga Eestis.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 29. august 2019
- Foto: Üleeelmisel aastal Põhja puiesteel liikunud isesõitev buss. Janek Jõgisaar, Bioneer.ee
Prantsuse firma Navya toodetud buss, mis Eestisse on jõudnud Taani ettevõtte Holo abiga, veab reisijaid teisipäevast pühapäevani vahemikus kell 10-13 ja 14-16. Neljapäeviti, mil Kumu on avatud kella 20.00, samuti laupäeviti ja pühapäeviti, lisandub veel õhtune vahetus, mille lõplik graafik pannakse paika vastavalt nõudlusele.
Bussi marsruut kulgeb mööda Weizenbergi tänavat Kumuni, sealt Mäekalda, Koidula ja Poska tänavat mööda tagasi Weizenbergi tänavale. Bussipeatused paiknevad Katharinenthali kohviku ees, Kadrioru Kunstimuuseumi kõrval, Kumu juures Weizenbergi ja Mäekalda tänava nurgal ning Miiamilla lastemuuseumi juures. Bussi pardal on ka operaatorid, kelleks on Tallinna Tehnikaülikooli üliõpilased, kes tagavad bussi ohutu sõidu ja vastavad bussiga seotud küsimustele.
Tallinna Transpordiamet ja Tallinna Tehnikaülikool katsetavad isesõitvat bussi Interreg Baltic programmist rahastatava projekti Sohjoa Baltic raames, mille eesmärgiks on uurida, tutvustada ja piloteerida isejuhtivaid elektrilisi minibusse osana ühistranspordist, eelkõige nn esimese ja viimase miili ühenduse võtmes. Projekt loob teadmust ja kompetentsi selleks, et organiseerida ühistransporti keskkonnasõbralikult ja nutikalt. See pakub ka õiguslikke ja organisatoorseid juhiseid, et isejuhtivate sõidukite teenuseid kõige efektiivsemal moel korraldada.
Tallinn on Kongsbergi ja Helsingi kõrval üks kolmest linnast, kus bussi opereerimine toimub pikema perioodi jooksul (⁓6 kuud). Projekti partnerid on Eestist, Soomest, Rootsist, Norrast, Taanist, Poolast, Saksamaalt ja Lätist. Rohkem infot projekti kohta leiab aadressilt www.sohjoabaltic.eu
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta