Laiem valik, mugav, lihtne ja turvaline ostlemisviis on vaid mõned põhjused, miks üha rohkem inimesi otsustab oma jõuluoste teha e-poest. Veebipoodidest ostmine on kõige populaarsem 30–39-aastaste seas, samas kui 60–74-aastased eelistavad ostude tegemiseks siiski füüsilisi poode.
- Tarbimine ja tervis
- 25. november 2020
- Foto: Jõulukuusk. Janek jõgisaar, Bioneer.ee
Uuringufirma Norstati poolt oktoobris läbi viidud uuring inimeste jõuluostude tegemiste kohta Balti riikides näitas, et tänavu ostab juba 16% eestlastest kingitusi ainult veebist. Neist 3% teeb seda esimest korda, selgitades seda Covid-19 pandeemia ning soovitustega vältida avalikke kohti ja jääda koju. Uuring näitas ka seda, et 57% küsitlusele vastanud inimestest ostab kinke nii veebis kui ka füüsilistest poodidest, kui olukord on stabiilne ja poodides ostlemine on ohutu.
See-eest ainult 21% vastanutest teeb oma jõuluostlemise ainult füüsilistes kauplustes, nendest kõige suurem osakaal - umbes pooled on 60–74-aastased elanikud. Nooremate seas ainult kauplustest kinkide ostmine nii populaarne ei ole - vanuserühmades 18–29 ja 30–39 ei ületa see 10%-i.
Mehed ostavad rohkem veebist kui naised
Covid-19 pandeemia tõttu vanuserühmas 18–29 teeb 3% vastanutest esmakordselt jõuluostud internetis, kuid ka üldiselt ostavad nad veebist tunduvalt tihedamini - 16%.
Vanuserühmas 30–39 on kingituste ostmine internetist iga-aastane traditsioon ja 20% vastanutest jätkab seda ka edaspidi. Vanuserühmas 40–49 on see arv veidi väiksem - 12%. Üllatuslikult ostavad kinke veebist rohkem just mehed kui naised (14% vs 12%).
„Igal aastal näeme, et inimesed valmistuvad jõuludeks üha varem. Näiteks tänavune Vallaliste Päev (11.11) tegi rekordmüügi ja ületas isegi eelmise aasta musta reede müüginumbrid. Sel päeval ostsid meie kliendid kolmes Balti riigis kokku umbes 50 tuhat toodet,” kirjeldas Berit Baluta.
Ta lisas, et kliendid tunnevad peamiselt huvi parfüümide ja kosmeetika, samuti lastekaupade, näiteks mänguasjade ja mängude vastu. „Väga populaarsed on ka erinevad jõulukaunistused ja sisekujundusega seotud tooted. Meie statistika näitab, et kõige kiiremini kasvab moekategooria: riided, kingad ja aksessuaarid. Kõik need võivad olla täiuslikud jõulukingitused,“ loetles Baluta klientide lemmikud.
Uuring näitas ka kolme Balti riigi vahelisi ostuharjumusi. Näiteks on leedulased rohkem avatud ainult veebist (24%) ostlemisele võrreldes eestlaste (13%) ja lätlastega (19%). Samuti lähevad leedulased füüsilistesse poodidesse (16%) vähem kui lätlased (23%) ja eestlased (21%). Selle üheks põhjuseks võib olla Covid-19 olukorra erinevus riikides.
Uuring näitas ka seda, et eestlaste jaoks on kõige tavapärasem teha jõuluoste ainult veebist võrreldes lõunanaabritega.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta