Fjällrävenil tulid välja uued Tree-Kånkeni seljakotid, mis on tehtud innovaatilisest Pine Weave puidupõhisest lüotsellkangast. Uuendusliku kangaga tahab Fjällräven pakkuda moetööstuses kestlikku alternatiivi fossiilkütuste baasil tehtud materjalidele.
- Tarbimine ja tervis
- 27. august 2021
- Foto: Fjällraven
Ristkülikukujuline, 16L mahuga ning 36x14cm mõõtmetes Tree-Kånken kaalub kõigest 410 grammi ning mahutab kõik vajaliku igapäevasteks linnatoimetusteks või lühikeseks matkaks metsas.
Pine Weave kanga saamiseks kasutatud puit on pärit Põhja-Rootsi jätkusuutlikult majandatult metsadest, mitte kunagi looduskaitse all olevatest ürgmetsadest. Saadud kangas kaetakse polüuretaani ja vaha seguga, mis pikendab koti eluiga ning muudab selle vastupidavaks kõikvõimalikele ilmastikutingimustele.
„Tree-Kånkeni seljakott ja Pine Weave kangas on osa meie soovist tuua moetööstusesse kestlikumaid materjale ning ka meie võimalus oma ökoloogilise jalajälje vähendamiseks,“ ütles Tree-Kånkeni tootearendaja Johanna Mollberg, kelle sõnul on innovaatilise kanga saamine üsna keerukas protsess.
„Hakkepuit keedetakse tselluloosimassiks, mis suunatakse edasi lüotselli tootmisesse, mille mõju keskkonnale on minimaalne. Oma olemuselt meenutab lüotselli tootmine pesutrumli pöördeid: veega kokkupuutel tselluloos lahustub, saadud mass surutakse seejärel läbi vurride, mis pestakse, kuivatatakse ning kedratakse lõngaks. Lõngast tehakse Pine Weave kangas, mida kasutamegi uute Kånkeni kottide valmistamisel,“ kirjeldas Mollberg.
Disainilt meenutab Tree-Kånken Kånkeni perekonna kõige esimest seljakotti. Koti käesangad ulatuvad rihmadena sujuvalt üle seljakoti ning nende külge saab kinnitada näiteks rattaluku, rattatuled, jope või joogamati. Kotil on lukuga sisekülje sisse peidetud tasku, kaks küljetaskut ning esiküljel ilutseb Fjällräveni polaarrebase helkurlogo. 36x14cm mõõtmetes ja 16L mahutav Tree-Kånken kaalub 410 grammi ning on saadaval neljas toonis: Charcoal Grey, Maple Yellow, New Moon Blue ja Lichen Green.
Ikooniline Kånkeni seljakott loodi aastal 1978, et tuua leevendust Rootsi koolilaste seljaprobleemidele, mida põhjustasid toona populaarsed üle õla kantavad kotid. Koolitarvete tassimise tegi lihtsaks Kånkeni ristkülikukujuline seljakott, kuhu mahtus kaks A4-formaadis kaustikut ja pinal. Aastatega on Kånken muutunud värvilisemaks ja mahukamaks, kuid selle põhikuju, lihtsus ja vastupidavus on jäänud samaks. Väidetavalt on esimesed Kånkeni seljakotid kasutusel veel tänaseni.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta