Vähestel ettevõtetel on selge fookus, millist töötajakogemust nad pakuvad. Kui ettevõtte logo eemaldada, on tihtipeale keeruline aru saada, millisest tööandjast jutt käib. Swedbanki personali- ja haldusdivisjoni juht Liisa-Maria Lees kirjutab panga näitel, kuidas tööandjana eristuda ning tagada töötajakogemus, mis on lubatud väärtuspakkumises.

Swedbanki tööandja väärtuspakkumine on olnud turul tuntud kui mitmekesine, laiahaardeline ja töötajat hoidev. Suure ettevõttena peame tähtsaks töötajakogemust, et kõik tunneksid end teretulnuna ja hoituna. Kuna aga iga asi vajab teatud aja tagant uuendust ja värskust, otsustasime poolteist aastat tagasi kogu tööandja väärtuspakkumise tükkideks võtta ja vaadata, kas see vastab ka praeguste töötajate ja potentsiaalsete talentide ootustele. Ühtlasi soovisime senisest veelgi rohkem suurendada kaasatust ning luua paketi, mis vastab ka panga üldisele eesmärgile – finantstervise edendamisele.

 

Uuringud andsid selge suuna

 

Alustuseks tegime mitu uuringut. Neljal koduturul korraldasime oma töötajate hulgas kvalitatiivse atraktiivsusuuringu, millega kogusime vastuseid 8900 töötajalt. Välise partneri kaasabil viisime läbi ka turu-uuringu, millele vastas 2800 inimest, sealhulgas IT-valdkonna esindajad ja tudengid. Ühtlasi kaardistasime turgu konkurentide vaatest – mida nemad enda kui tööandja kohta ütlevad, millist töötaja kogemust lubavad ning millise hüvede paketiga teistest eristuvad.

Turu-uuringu käigus püstitasime ka mõned hüpoteesid. Üks hüpotees oli näiteks see, et eri valdkonna töötajad väärtustavad tööandjate juures erisuguseid tahke. Palju on ju näiteks räägitud kas või sellest, et IT-inimesed ootavad töökohalt mängulisi võimalusi või Coca-Colat külmkapis. Meie uuring seda hüpoteesi siiski ei kinnitanud. Uuringust tuli hoopis välja, et enamasti on inimestel siiski väga sarnased ootused töökohale – oodatakse arenguvõimalusi, paindlikkust, väärtust loovat tööd, tunnustust ja õiglast tasu. Erisusena võib siiski välja tuua, et klienditeeninduse valdkonnas tajuvad inimesed oma töös vähe paindlikkust ja suuremat stressitaset.

Konkurentide kaardistamine näitas, et vähestel ettevõtetel on selge fookus, millist töötajakogemust nad pakuvad. Pigem ütlevad ettevõtted enda kohta palju, kuid ei eristu oma sõnumites. Kui ettevõtte logo eemaldada, on keeruline aru saada, millisest tööandjast jutt käib. Võimalus tööandjana eristuda on hoida fookust, tagades töötajakogemus, mida oleme  väärtuspakkumises lubanud.

Oma töötajate uuringus tõstsid töötajad ennekõike esile suurepäraseid arenguvõimalusi; tööd, mis loob väärtust ning selle mõju klientidele ja ühiskonnale laiemalt. Palju toodi välja ka kolleege ja üheskoos tegutsemist. Seetõttu saigi meie uue väärtuspakkumise keskpunkt seatud kolmele märksõnale – arenguvõimalused, laiem mõju ja hooliv töökeskkond.

 

Hüved kui oluline osa väärtuspakkumisest

 

Suurettevõttena oleme hoidnud oma hüvede paketti sellisena, et igaüks leiaks sealt midagi. Senine pakett on võimaldanud töötajatel kasutada hüvedena näiteks soodsamaid pangateenuseid, täiendavat vaba aega, koolitus- ja arenguvõimalusi, aktsiaprogrammi, pere-ja eraelusündmustega seotud hüvesid, terviseedendust, kingitusi elu tähtsündmuste puhul jne.

Töötajate ootusi analüüsides saime teada, et enim oodatakse rahalisi hüvesid, vaba aega ja pangateenuseid. Niisiis keskendusime väärtuspakkumise uuendamisel just neile, sh pidades esmatähtsaks töötajate pikaajalist finantstervist. Samuti jäid jätkuvalt oluliseks karjääri- ja arenguvõimalused ning töötajate tervise eest hoolitsemine.

 

Tööandjapension võrdub parem finantstervis

 

Üheks suurimaks uuenduseks meie hüvede paketis sai senine tööandjapension. Nägime selles selgelt pikaajalist investeeringut oma töötajate tulevikku. Oleme tööandjapensioni makseid teinud juba viis aastat ning üle 60% töötajatest on sellega ka liitunud. Seni panustas töötaja 2% oma töötasust kolmandasse sambasse ning pank pani 2% juurde, kuid nüüd tundsime, et peaksime tööandjana tegema enamat. Hakkasime lahendust pakkuma ka töötajaile, kes mingil põhjusel ei saa oma töötasust 2% tuleviku tarbeks eraldada.

Uue tööandjapensioni pakkumisega investeerib pank kõigi töötajate pensionisambasse 2% isegi siis, kui töötaja oma panus on 0. Kõigile, kes aga panustavad ise 2%, lisab pank kolmandasse sambasse 4% töötasust. Oleme veendunud, et see samm mõjutab tugevamalt ja pikaajalisemalt meie töötajate finantstervist.

Teiseks finantstervist toetavaks pakkumiseks said pangateenuste soodustused. Võimaldame kõigile töötajatele konkurentsivõimelist eluasemelaenu intressi kuni laenuperioodi lõpuni. Seda hüve soovisid meie töötajad väga. Samuti jätkame soodustingimustel teiste pangateenuste pakkumist.

 

Rohkem vaba aega iseenda ja lähedastega

 

Vaba aeg on jätkuvalt kõigi töötajate ning ka uute talentide jaoks üks hinnatumaid väärtusi. Praegune seadusandlus võimaldab kõigile töötajatele 28 kalendripäeva põhipuhkust aastas. Selleks aga, et töö- ja pereelu oleksid paremas tasakaalus, tervis hoitud ning energia saaks töisteks tegevusteks hästi taastuda, on ülioluline võimaldada rohkem puhkeaega.

Alates sellest aastast pakume seitse lisapuhkepäeva kõigile töötajatele, olenemata nende vanusest, perekonnaseisust, vanemlikust staatusest või tööstaažist. Neid puhkepäevi on võimalik välja võtta üksikute tööpäevade kaupa ning täpselt nendeks eraelusündmusteks või vajadusteks, mis töötajal ette tulevad. Peale selle tahame olla tööandjana toeks, kui töötaja kaotab lähedase inimese. Selle keerulise ajaga toimetulekuks anname kolm tööpäeva vabaks ning 2500 eurot matusekulude katmiseks.

Usun, et töötajakogemusele keskendumine ning hüvede paketi ootustele vastavaks ja unikaalseks kohandamine, annab võimaluse turul selgelt eristuda ja olla pakutavaga omanäoline.

Foto: Swedbanki personali- ja haldusdivisjoni juht Liisa-Maria Lees
Foto: Swedbanki personali- ja haldusdivisjoni juht Liisa-Maria Lees