Eesti üks suurim keskkonnakampaania “Küünlaümbriste jaht” alustas oma neljandat hooaega. Seekord koguvad lapsed lisaks teeküünlaümbristele ka kasutatud patareisid. Kampaania kestab 2017. aasta 31. jaanuarini.

  • Bioneeri uudised
  • 14. oktoober 2016
  • Kohvrit pildistas Katrin Jõgisaar, Bioneer.ee

Keskkonnakampaania korraldaja MTÜ Tuleviku Heaks juhatuse liikme Mari-Liis Kallismaa andmetel on “Küünlaümbriste jahil” kolme aasta jooksul osalenud rohkem kui 20 000 last, kes on kogunud ligikaudu 6,2 miljonit alumiiniumist teeküünlaümbrist. “Loodame, et selle kampaaniaga saab maagiline 10 miljoni küünlaümbrise piir ületatud,” lausus Kallismaa. “Sel aastal saavad lapsed esmakordselt koguda ka vanu kasutatuid patareisid ning selgub iga maakonna parim Patareitäht.”

“Küünlaümbriste jahi” peatoetaja Krediidipanga müügi- ja turundusjuhi Anne-Ly Kaljase hinnangul on investeering laste käitumisharjumuste kujundamiseks parim, mida saab jätkusuutliku Eesti heaks teha. “Vastutustundlik ümberkäimine erinevate ressurssidega, nende seas nii finantside kui keskkonnaga, on kauakestva edu võtmeks,” ütles Kaljas. “Krediidipanga jaoks on oluline, et Eesti puhas loodus jääks kestma aastateks. Seepärast usume, et harjumus hoida keskkonda meie ümber on üks parimaid traditsioone, millest Eesti inimesed oma igapäevategevuses võiksid juhinduda.”

Keskkonnakampaania teise peatoetaja Kuusakoski juhatuse esimehe Kuldar Suitsu kinnitusel on “Küünlaümbriste jahi” eesmärgiks õpetada lastele jäätmete sortimise ja taaskasutuse olulisust. “Küünlaümbriste eraldi kogumine tavajäätmetest muudab keskkonda oluliselt puhtamaks, kuna alumiinium ei lagune loodusesse sattudes kunagi ning seda saab materjalina uuesti kasutusse võtta,” rääkis Suits. “Me ei kutsu lapsi üles selle keskkonnakampaaniaga tarbima, vaid olema loovad ning leidma kohti, kus tühje küünlaümbriseid ning kasutatud patareisid niikuinii juba tekib."

Tühjade patareide kogumiseks viib MTÜ Eesti Pakendiringlus kampaanias osalevatesse koolidesse ja lasteaedadesse spetsiaalsed kogumiskastid. Kampaania käigus oodatakse kogumiskastidesse ainult AA, AAA ja nööp-patareisid.

“Küünlaümbriste jahil” osalemiseks saab registreeruda veebilehel www.kuunlajaht.com kuni 31. jaanuarini 2017, sama kuupäevani kestab ka kogumisperiood. Parimad kogujad avalikustatakse 6. märtsil. Võistlus toimub kolmes kategoorias: lasteaialapsed, 1.-6. klassid, 7.-12. klassid, kusjuures eraldi arvestatakse väikeste (1-15 last) ja suurte (16 ja enam last) koosseisude tulemusi. Igas vanusekategoorias on kavas ka loovtööde võistlus. Kui lasteaialapsed meisterdavad nukke, siis 1.-6. klass esitab tulevikunägemuse keskkonnasõbralikust Eestist ning 7.-12. klass teeb filmitreileri.

“Küünlaümbriste jahi” partnerite hulka on sel aastal lisandunud Keskkonnaministeerium ja Päästeamet. Keskkonnaministeerium propageerib keskkonnasõbralikku käitumist lasteaia- ja koolilaste seas, päästeamet hakkab aga lapsi õpetama tuleohutuse alal. Lisaks aitavad keskkonnakampaaniat korraldada Krediidipank, Kuusakoski, Eesti Pakendiringlus, Go Bus, Forum Cinemas, Kalev Spa Hotell & Veekeskus, Sihtasutus NUKU, Tallinna Teletorn, Eesti Vabaõhumuuseum, Unilever, Vene Teater, Lontova Seikluspark, Diil ja Taarapõllu Talu.

Lisainfot keskkonnakampaania kohta saab veebilehelt www.kuunlajaht.com ja Facebooki lehelt facebook.com/kuunlajaht