Circle K kett on üks kõige suurema mahuga kohvi kaasamüüjaid Eestis. Nende statistikast selgub, et kõikidest müüdavatest soojadest jookidest viis protsenti läheb klientide enda taaskasutatavatesse termotopsidesse. Lätis on keskkonnateadlikke kliente isegi rohkem, seal on see osakaal üheksa protsenti, kuigi soodustus jookidele on isegi väiksem. 

Circle K kuumade ja külmade jookide tootejuht Maris Puuleht selgitas, et ettevõte on päris palju panustanud jätkusuutlike lahenduste juurutamisesse ning klientide keskkonnasäästlikele valikutele suunamisele.

„Teeme päris tihti termotopside müügi- ja kasutamise kampaaniaid ja näeme, et see alati kahekordistab termoste ostjate arvu ning tõstab nende kasutajate hulka. Praeguseks moodustab soojade jookide müügist viis protsenti korduvkasutatavatesse topside osakaal. Lätis on see üheksa protsenti ja Leedus neli protsenti,“ lausus Puuleht. 

Kuna Circle K on ilmselt suurima mahuga kohvimüüjaid Eestis, siis see viis protsenti moodustab märkimisväärselt suure hulga inimesi. „Üritame siiski aktiivselt seda numbrit suuremaks saada, et oma tegevust võimalikult jätkusuutlikuks muuta. Seepärast teeme pidevalt kampaaniaid ja püsivalt on oma topsiga ostjatele kohvijoogid ca 25 protsenti soodsamad. See soodustus on tunduvalt suurem, kui on ühekordse topsi omahind, mis jääb siis enda topsiga jooki võttes kasutamata,“ märkis Puuleht. 

Ta lisas, et Circle K puhul on näha, et väga hästi töötavad erinevad inimeste käitumist suunavad müksamismeetodid ja kampaaniad ning oluline on pakkuda klientidele mugavust.  

„Oleme näiteks oma teenindusjaamades paigaldanud kohvimasinate lähedale spetsiaalsed kraanikausid, kus enda korduvkasutatavat topsi ka pesta saab. Nii on mugav hoida oma topsi pidevalt autos, sest ka puhastada saab seda teenindusjaamas. Neile, kes tulevad tanklasse topsita, pakume võimalust osta korduvkasutatav tops kohapeal. Peaaegu iga hooaeg tutvustame uute põnevate värvidisainidega tasse, et igapüks leiaks enda maitsele sobiva. Tasside valik on tehtud selliselt, et need mahutaks ka meie kõige suurema kohvi ning termost saaks mureta paigutada kohvimasina väljastusotsiku alla,“ selgitas Puuleht. 

Tarbijakäitumise uuringud näitavad, et nooremad generatsioonid, eriti millenniumlased ja Z-generatsioon, on kõige suuremad jätkusuutlike lahenduste toetajad. Circle K teenindusjaamades on korduvkasutatavate topsidega näha siiski igas vanuses inimesi.  

Circle K kuumade ja külmade jookide tootejuht Maris Puuleht selgitas, et kuna jätkusuutlikkus on ettevõtte äristrateegia üks alustalasid, siis liigutakse kindlasti selles suunas hoogsalt ka edasi.

„Lisaks korduvkasutatavate topside propageerimisele oleme juba aastate eest loobunud plastkõrte kasutamisest, tarvitame üksnes jätkusuutliku sertifikaadiga Rainforest Alliance kohviube, ühekordsetel kohvitopsidel oleme vähendanud plasti sisaldust, paberkäterätikute asemel kasutame puhureid, väiksemate ostude puhul ei väljasta tšekke, lisame pidevalt elektrisõidukite laadijaid, pöörame suurt tähelepanu autopesulate kasutatud vee puhtusele jne,“ lausus Puuleht.