Kaubanduskett Rimi tähistab loodusnädalat, mille jooksul on tähelepanu all poekotid. Enimmüüdud ostukotid on Rimis jätkuvalt kilekotid, kuid kolme viimase aasta jooksul on kilekottide müük langenud paberkottide arvelt 10%.
- Tarbimine ja tervis
- Toimetas Katrin Jõgisaar, www.Bioneer.ee
- 6. juuli 2017
- https://pixabay.com/photos/have-a-nice-day-plastic-bag-bag-4673649/
„Oleme Rimides juba aastaid korraldanud loodusnädalaid, mille peamine eesmärk on tuletada kaupluse külastajaile meelde, et nad valiksid kilekoti asemel mõne loodussõbraliku alternatiivi. Kilekotte müüakse Rimides kõikidest müügil olevatest ostukottidest täna 80%, võrreldes kolme aasta taguse ajaga on kilekottide müük 10% langenud, mille põhjus on paberkottide müügi kasv. Kuigi riidest poekotte on hakatud ostma kaks korda rohkem, on nende müüginumber siiski marginaalne,“ rääkis Rimi vastutustundliku ettevõtluse spetsialist Katrin Bats. „Loodusnädalal otsustasime, et kõige parem meeldetuletus kilekoti kahjulikkusest on trükkida sõnum otse kotile.“
„On ju näiteks tubaka kahjulikkusest teavitavad tekstid ja pildid trükitud suitsupakkidele, kindlasti on sellest abi suitsetamisest loobumisel või mitte alustamisel. Miks mitte lähtuda samast põhimõttest ka kilekottide müümise puhul. Tänane kampaania Põhja Rimis pole mõeldud kellelegi näpuga viibutamiseks, vaid selleks, et inimesed mõtleksid enne, kui kilekoti järele haaravad,“ lisas Katrin Bats
Rimi riidest ostukoti disainikonkursi võitja Julia Dautova jaoks on alati loomulik olnud, et loodusesse tuleb suhtuda viisakalt: „Kahjuks on meie elu liiga mugavaks muutunud, mille tõttu ei taheta näha neid probleeme, mis meid otseselt ei puuduta. Inimestele aga tahaks öelda üht – kui sa ei soovi süveneda loodushoidu ning ei viitsi prügi sortida, siis vähemalt viska see prügikasti, mitte ära loobi tänavale ja metsade vahele. See oleks sülitamine meie ilusa Eestimaa looduse hinge.“
Julia Dautova arvates väheneks kilekottide ostmine, kui supermarketid viiksid näiteks kilekotid kassadest eemale ning jätaksid sinna ainult paberist ja riidest kotid. „Inimesed võiksid harjuda sellega, et neil on kaasas riidest kott või siis korduvkasutatav kilekott. Samuti võiks plastist kottide hinna tõsta samaväärseks riidest kotiga – ka see paneks inimesi tegema valikut riidest koti kasuks.“
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta