Roosna-Allikut läbival Pärnu-Rakvere maanteel paigaldati eelmisel nädalal rekonstrueerimistööde käigus uus asfaldikiht, sealjuures kasutas TREV-2 Grupp asfaldisegus ka granuleeritud plastikjäätmeid, mis võimaldab asfaldipanekul vähendada fossiilsest kütusest toodetud bituumeni kasutamist.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 9. juuli 2021
- Foto: Margus Metsa ja TREV-2 Grupi projektijuht Andrus Juhalu/Dmitri Kotjuh
"Roosna-Allikut läbiva tee rekonstrueerimine on näide sellest, kuidas ühel ressursimahukal tegevusalal ehk teedeehituses juurutada ringmajanduse põhimõtteid," lausus TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens. "Hetkel on tegemist küll veel testlõiguga, kuid usutavasti juba lähitulevikus saame bituumenikasutust vähendava uuendusliku tehnoloogia kasutusele võtta Eesti teedeehituses laiemalt."
Asfaldisegusse paigaldati Šoti päritolu ettevõtte MacRebur välja töötatud tehnoloogial tuginev bituumeni-plastikgraanulite segu.
"Oleme nüüdseks plastgraanulite kasutamist asfalditootmises katsetanud ka Eestis ning koostöös TalTechi teadlastega leidnud ka optimaalseima koostisega segu, mida võiks hakata laiemalt kasutama," lausus MacReburi Eesti tütarettevõtte Plastic Road OÜ tegevjuht Madis Metsa.
TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens märkis, et kui taaskasutatud plastikut sisaldav asfaldisegu muutuks lähiaastatel Eesti teedeehituses tavapäraseks praktikaks, looks see võimaluse ka Eestis tekkivaid plastjäätmeid märkimisväärses koguses taaskasutada.
Nüüdseks juba mitmel pool maailmas teedeehituses kasutatav MacReburi tehnoloogia sai tuule tiibadesse 2016. aastal, mil ettevõte võitis tuntud ettevõtja ja investori Richard Bransoni kiirendivõistluse Virgin Voom idufirmade kategoorias.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta