Rimi tänavune tarbimisharjumuste analüüs näitas, et eestlased säästsid Rimis keskmiselt 128 eurot aastas, lemmikpäev poodlemiseks on reede ning ostsid keskmiselt 135 erinevat toodet. Kümne kuu analüüs näitas, et lätlased käivad poes pea kaks korda sagedamini kui eestlased ja leedukad.

„Rimi vahvad faktid on ühest küljest meelelahutuslik ajaviide, mis aasta lõpus muige näole toob, kuid teisalt pakuvad need võimalust oma tarbimisharjumusi ka päriselt analüüsida. Näiteks, kui inimene näeb, et ta ostab vähem puu- ja köögivilju kui keskmine eestlane, võib see olla hea põhjus oma valikud üle vaadata. Positiivseid muutusi on näha mitmes valdkonnas – tarbijad valivad üha harvemini pabertšeki ja kilekoti, mis viitab teadlikumatele ja keskkonnasõbralikumatele valikutele meie inimeste seas,“ selgitas Rimi Eesti ostujuht Marilin Jürisson.

Analüüs näitas, et eestlased säästsid Rimis keskmiselt 128 eurot aastas, leedukad 94 eurot ja lätlased 204 eurot. Kokku kogunes Rimi Eesti kliendikaardi omanike kontodele kümne kuuga 4,8 miljonit eurot Sinu Rimi raha. Lätis ulatus see summa peaaegu 10 miljoni euroni, Leedus aga 3,4 miljoni euroni.

 

Kuidas ostleb keskmine Rimi klient?

 

Eestis, Lätis ja Leedus moodustab pea 18% ostukorvist puu- ja köögiviljad ning eestlane pani 10 kuu jooksul ostukorvi ca 6 kilo banaane. Lätlased, olles veidi suuremad banaanisõbrad, ostsid keskmiselt 7 kilogrammi, samas kui leedukate kogus oli väiksem, piirdudes 4 kilogrammiga.

Eestlaste lemmikpäev ostlemiseks on reede, millele järgnesid esmaspäev ja laupäev.

„Reede populaarsus tuleneb suuresti Tervisereedest, mis teeb puu- ja köögiviljad soodsamaks. Inimesed on selle harjumuse kenasti omaks võtnud ning sätivadki suuremate ostude tegemise just nädalalõpu peale,“ ütles Jürisson, lisades, et veel mõne aasta eest oli kõige populaarsem ostupäev teisipäev

Positiivse trendina on vähenenud nii pabertšekkide kui ka kilekottide kasutamine. Näiteks Eestis tõi keskmine Rimi klient kümne kuu jooksul koju ligi 8 meetri jagu tšekke – meetri võrra vähem kui paar aastat tagasi. Samasugust vähenemist on näha ka Lätis ja Leedus, kus tšekipikkused olid vastavalt 11 meetrit (varasema 13 meetri asemel) ja 5 meetrit (varasema 6 meetri asemel). Kilekottide kasutamine vähenes samuti – vaid iga kümnes eestlane kasutas kilekotti oma ostude koju viimiseks.

Keskmine eestlane tõstis kümne kuu jooksul oma ostukorvi 135 erinevat toodet. Võrdluseks, lätlased ostsid 183 erinevat toodet, samas kui leedukate number piirdus 105-ga.

Eestlased külastasid Rimi kauplusi kümne kuu jooksul keskmiselt 37 korda, olles Baltikumi keskmikud. Leedus külastati Rimi keskmiselt 25 korda, kuid lätlased olid selgelt kõige aktiivsemad, tehes seda 55 korral. Eestis olid populaarseimad kauplused Ülemiste, Lõunakeskuse, Lasnamäe Centrumi, Sõpruse ja Kaubamajaka Rimid. Jürissoni sõnul on külastuste arv aastatega suurenenud, kuna inimesed käivad tihedamini poes, et osa saada sooduskampaaniatest ja allahinnatud toodetest.

Baltimaades poodlesid Rimides enim lätlased, kellele järgnesid eestlased ja siis leedukad. Analüüs viidi läbi aasta esimese 10 kuu andmete põhjal.