RMK eemaldab kaitse- ja puhkealadelt üle Eesti 17 autodega liikumist keelavat tõkkepuud. Nende asemele paigutatakse kehtivaid liikumispiiranguid selgitavad sildid.
- Bioneeri uudised
- 16. juuni 2016
Esimesena eemaldati keskkonnaminister Marko Pomerantsi osavõtul tõkkepuu eile Neeruti linnamäe juures Lääne-Virumaal. Pomerantsi sõnul on see samm inimese ja looduse lähendamiseks ning haakub hästi tänavuse looduskaitsekuu sõnumiga, mis küsis, kas Eesti loodus on meile oma või võõras. “Muidugi oma, ja omale kallist ei kaitse mitte tõkkepuu, vaid inimene ise,” sõnas minister.
Sel aastal eemaldab RMK autoliiklust keelavad tõkkepuud 17-lt riigimaal asuvalt kaitse- ja puhkealalt. Aastakümnete jooksul on loodusesse paigaldatud kümneid sarnaseid liikumist keelavaid tõkkepuid, enne ülejäänud tõkkepuude eemaldamise otsustamist jälgib RMK uute märkide vastuvõttu aasta jooksul.
RMK loodushoiuosakonna juhataja Marge Rammo sõnul näitavad RMK uuringud ja küsitlused, et Eesti inimene käitub looduses üldjuhul hästi ja hindab loodusväärtusi kõrgelt. “Õiget käitumist soodustab, kui see on tehtud mugavaks – kui olemas on prügikast, suunaviit, selgitav silt. Julgeme tõkkepuud eemaldada, sest ei taha loodust tabalukustada ning usume, et Eesti inimene saab aru ka sildist. Kui autoga sõita ei tohi, siis tuleb minna jalgsi, näebki rohkem."
Tõkkepuud eemaldatakse külastusobjektide juurest Kolga, Muraka ja Piusa koobastiku looduskaitsealalt, Soomaa, Matsalu, Vilsandi ja Karula rahvuspargist, Nõva, Neeruti ja Smolnitsa maastikukaitsealalt ning Pärnumaa, Räpina-Värska ja Tallinna ümbruse puhkealalt.
Neeruti linnamägi, mille juurest eemaldati täna esimene tõkkepuu, on koht, mida ootab lähiaastail ees põhjalik uuenemine. Ühtlasi läheb Neeruti linnamäe juurest mööda ka rajatav RMK pika matkatee kolmas haru, mis lookleb Lääne-Eestist Ida-Virumaale ja peaks valmima vabariigi juubeliaastaks. Rekonstrueerimistööd Neeruti linnamäel algavad praeguste plaanide järgi järgmise aasta kevadel ja selle käigus uuendab RMK sealseid sildasid, treppe ja Sadulamäele viiva rajalõigu, laiendab parkimistaskuid, vahetab välja käimlad ja infoviidad ning rajab uue varjualuse.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta