Kagu-Eesti regiooni ainsa waldorfkooli ja -lasteaia tegevust korraldav MTÜ Rosma Haridusselts kutsub huvilisi neljapäeval, 4. märtsil algusega kell 18.00 toimuvale avalikule loengule "Waldorfpedagoogika kui 21. sajandi kasvatus- ja hariduskontseptsioon". Loengu peab rahvusvaheliselt tuntud waldorfpedagoogika õppejõud Peter Lang Saksamaalt.

Rosma koolis toimuv loeng on tasuta, seetõttu on tegemist hea võimalusega kõigile huvilistele tulla kuulama tohutu kogemustepagasiga säravat õppejõudu Saksamaalt. Peter Lang saabus Eestisse seoses Tartu Ülikoolis sel aastal esmakordselt käivitunud lasteaednike täiendkursusega "Waldorfpedagoogika alushariduses".

Peter Lang on diplomeeritud sotsiaaltöötaja, pedagoog ning psühholoog. Ta juhatas 22 aastat Sotsiaalpedagoogika Vaba Kutsekooli Waldorfkasvatajate seminari Stuttgartis, praegu on ta samas koolis tegev dotsendina. Lang on ka dotsent ja arengujuhendaja järgmistes waldorfkasvatajate seminarides üle maailma:  Seul/Lõuna-Korea, Kaunas/Leedu, Istanbul/Türgi, Bischkek/Kirgiisia, Odessa/Ukraina.

Peter Lang osales Gazas läbi viidud pedagoogilis-terapeutilises humanitaarprojektis sõjas kannatanud lastele, noortele ja täiskasvanutele. Tema sulest on avaldatud mitmeid pedagoogikat ja arengupsühholoogiat käsitlevaid artiklied. Üks Peter Langi põhjapanevamaid trükiseid on "Õigus lapsepõlvele - inimõigus".


Põlva külje all Rosmal tegutsev MTÜ Rosma Haridusselts korraldab Eesti ühe vanima waldorfkooli, 20 aasta eest asutatud Johannese Kooli Rosmal ja viis aastat tagasi loodud lasteaia Täheke tegevust. Seltsi juhatus koosneb vanematest ja õpetajatest ning teeb tööd vabatahtlikult. Tegemist on puhtalt kodanikualgatuse baasil tegutseva kooli ja lasteaiaga, õppetöö sisu ja vaimse kvaliteedi eest vastutab õpetajate kolleegium.

Rosma seltsi pere elab laiali üle Põlvamaa ja Võrumaa – kooli ja lasteaeda käib lapsi kokku 14 omavalitsusest. Nõnda on Johannese Kool Rosmal ja lasteaed Täheke kujunenud Kagu-Eesti piirkonnaüleseks ning unikaalseks haridusasutuseks, mis pakub tavapärase koolisüsteemi kõrval lapse arengutüsklitest lähtuvat pedagoogikat ja tagab soovijatele valikuvõimaluse hariduses.