Täna, 3. novembril toimub Tallinna Ülikoolis tasuta seminar „Tuleviku tarbijate kujundamine õppeprotsessis“ praegustele ja tulevastele õpetajatele, mille käigus kõneldakse muuhulgas lastele suunatud reklaamist, enesehäälestamisest õpilaste ees ja põlvkondade muutusest.

Järgnevatel aastatel seatakse järjest rohkem tähelepanu noorte ettevõtlikkuse, loovuse ja algatusvõime arendamisele koolihariduses. Seda enam on oluline juba praegu uurida, kuidas oleks võimalik tuleviku tarbijaid ning ettevõtjaid paremini ette valmistada ja samas ka ise õpetajana pidevalt muutuvas tarbimisühiskonnas ellu jääda. „Ent küsimus ei ole pelgalt kuidas noori ette valmistada, vaid ka milliseid nn ellujäämisoskuseid peaks noor inimene üleüldse koolis omandama, et edaspidi arukaid otsuseid iseseisvalt vastu võtta,“ selgitas tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

Seminaril käsitlevad teemad on mitmekülgsed, tuleb juttu näiteks üldpädevustest, enese õigest häälestamisest klassi ees, õpilaste motiveerimisest ja põlvkondade arengust. Soome ja Rootsi koolide kogemusi jagavad sealsete tarbijakaitseametite esindajad. „Võib juhtuda, et mõni teema tundub õpetajate jaoks esmapilgul ebaoluline, kuid tegelikult puututakse koolis sellega kokku rohkem, kui pealtnäha tundub. See puudutab eelkõige noortele suunatud reklaami ja sellega seotud ohtusid,“ lisas Sooniste.

Seminar toimub 3. novembril algusega kell 9.00 Tallinna Ülikooli Tallinna saalis ning on kõikidele osalejatele tasuta. Ettekanded on eesti ja inglise keeles sünkroontõlkega. Seminari korraldab tarbijakaitseamet koostöös Tallinna Ülikooli, Soome ja Rootsi tarbijakaitseametitega ning programmi Nordplus Horizontal 2015 toetusel.