Lamellrehvid muutuvad aasta-aastalt aina populaarsemaks, kuid alates käesoleva aasta 1. detsembrist tohib Eesti teedel sõita vaid põhjamaistesse tingimustesse sobivate lamellrehvidega. Toome välja, kuidas kontrollida ja tagada, et sõidad nõuetekohaste rehvidega.

esti Rehviliidu tegevjuht Kaur Kuurme selgitas, et hetkel tohib aasta ringi sõita rehvidega, millel on peal M+S märgistus, mis tähendab muda ja lund. Praktikas aga kasutatakse seda märgistust erinevatel maastikusuutlikkusega rehvidel, näiteks USA maasturite rehvidel ning Kesk-Euroopa  ilmastikutingimustesse mõeldud lamellrehvidel. Paraku aga on selliste rehvide segu koostatud ilmastikutingimustesse, kus temperatuur ei lasku alla 0 kraadi.

„Põhjamaadesse mõeldud lamellrehv on hoopis pehmema kummiseguga ning sobib ka miinuskraadidega sõitmiseks, sealjuures on rehvide pidamise omadused endiselt head. Sellest tulenevalt, et segadust vältida ning parandada liiklusturvalisust, on võetud kasutusele kolme mäetipuga lumehelbekese märgistus, et tarbijatel oleks selgem arusaam, et sellise märgistusega rehvid on mõeldud just põhjamaa kliimasse,“ selgitas Kuurme. Ta lisas, et põhjamaa tingimustesse mõeldud lamellrehvi pidurdusmaa võib talvel olla lausa 20 meetrit lühem kui Kesk-Euroopa lamellrehvi oma.

 

Kuidas saada aru, kas olemasolevad rehvid vastavad nõuetele?

 

Elke müügijärgse teeninduse juhi Roland Sagari sõnul on välisvaatluse põhjal võimalik välja selgitada, kas rehvid vastavad nõuetele või mitte. „Rehvide sobivuse hindamiseks tuleb esmalt vaadata rehvimustri sügavust, mis peab olema minimaalselt viis millimeetrit. Mida suurem rehvimustri sügavus, seda lühem pidurdusteekonna pikkus ja vastupidi,“ selgitas Sagar.

„Lisaks rehvimustri sügavusele on tarvis tuvastada ka mehaaniliste vigastuste olemasolu ning naastrehvide puhul ka naelte seisukord. Samuti annab rehvide seisukorra kohta infot nende vanus – isegi autode puhul, millel on väike läbisõit, tuleks välja vahetada rehvid, mis on rohkem kui 6 aastat vanad, sest paraku rehvide omadused vähenevad ajas,“ tõi Sagar välja. Ka Eesti Rehviliidu tegevjuhi sõnul muutub naastrehvide kummisegu aastatega jäigemaks ning pidamine muutub ühel hetkel väga kehvaks, isegi juhul, kui rehvidel mustrit veel jagub.

 

Lamell või naastrehv - kumb on ikkagi Eestisse parem valik?

 

Elke müügijärgse teeninduse juhi sõnul eelistab ligikaudu 45% Elke klientidest naastrehve ning 55% lamellrehve. Rehvivalik sõltub suuresti, kus autoga liigeldakse. „Linnasõiduks soovitame valida pigem lamellrehvi, mis on vaiksem ja keskkonnasäästlikum. Maapiirkonnas, kus esineb talvel palju kinni sõidetud lumega teid ning kiilasjääd, on naastrehvid parem valik. 

„Kes pole veel rehvivahetuse peale mõelnud, võiks endale aegsasti vahetuse aja kokku leppida, sest statistika kohaselt juhtub palju liiklusõnnetusi just vahetult peale talverehvide hooaja algust, mil paljudel on veel all suverehvid, kuid esimesed öökülmad ja harjumatud teeolud muudavad liiklemise keerulisemaks,“ rääkis Sagar.

Talverehvide kasutamine on kohustuslik 1. detsembrist kuni 1. märtsini.