Viimastel aastatel hoogsalt kasvanud rongireisijate arv on tekitanud vajaduse suurendada ettevõtte rongiparki. Elron allkirjastas Škoda Grupiga lepingu täiendava 10 rongi valmistamiseks ning rongide tootmist on juba alustatud.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 30. jaanuar 2023
- Foto: Elroni rong Lellel. Janek Jõgisaar, Bioneer.ee
„2022. aastal tõusis rongireisijate arv võrreldes aasta varasemaga enam kui miljoni võrra. Täna teenindatakse reisijaid 37 koosseisuga, kuid on selge, et tarbijate ootustele vastamiseks ja transpordisektori tulevikule otsa vaadates vajab Elroni rongipark olulist täiendust,“ lausus Elroni uute rongide projektijuht Viljar Luhthein.
Luhthein ütles, et sügisene valitsuse otsus võimaldas realiseerida 2020. aastal sõlmitud kuue Škoda elektrirongi tellimusele lisaks ka optsioonilepingu ning suurendada aastaks 2027. Elroni rongiparki täiendava 10 kahesüsteemse elektrirongiga. Kahesüsteemsete elektrirongidega on võimalik sõita nii olemasoleva kontaktvõrgu kui ka uue ehitatava kontaktvõrgu piirkonnas.
Uutest optsiooniga tellitavatest rongidest viis saavad olema erineva sisustuslahendusega ning hakkavad reisijaid teenindama linnalähirongidena.
Leping Škoda Grupiga täiendavate rongide ehituseks on sõlmitud ning rongide tootmine on alanud ettevõtte Ostrava üksuses.
„Kuna Eesti asub võrreldes muu Euroopaga külmemas kliimas, peavad rongid taluma kiiresti muutuvaid temperatuure ja ilmastikutingimusi, eriti talvel. Detsembris algas rongi jämekonstruktsiooni tootmise ettevalmistamine, mis tähendab, et keevitamistööd on algfaasis ning mõne nädala pärast on rong kokkupanekuks valmis. Rongid ehitatakse RegioPanteri platvormile, mida kasutatakse ka Tšehhis ja Slovakkias,“ selgitas projektijuht.
Uued rongid saavad olema 3-vagunilised koosseisud kogupikkusega 83,18 meetrit (võrdluseks – praeguste 4-vaguniliste rongide pikkus on 75 meetrit). Rongidesse on tulemas laiemad sisenemisalad, rohkem ruumi ratastele ja lapsevankriga reisijatele. Samuti on märgistatud kohad ratastoolis reisijatele. Uutes rongides on kõik istekohad nummerdatud ning lisaks on eraldi söögi-joogi ala meelepäraste suupistete ja kuuma joogi soetamiseks.
Kokkulepitud ajakava kohaselt jõuab esimene Škoda rong Eestisse 2024. aasta esimeses kvartalis ning siis alustatakse selle seadistamise ja testimisega. Esimene uus rong läheb liinile 2024. aasta detsembris.
Aastaks 2027 suureneb Elroni rongipark üle 40% ehk veeremipark suureneb 38-lt koosseisult 54-le rongile, mis avardab oluliselt võimalusi reisijate paremaks teenindamiseks ja sõidugraafikute tihendamiseks.
Enne uute rongide saabumist kuulutab Elron välja ka nimekonkursi, millest kõik huvilised saavad osa võtta, et uued veeremid endale väärilise nime saaksid.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta