Maailma juhtiv klaaspakendite tootja O-I tõi turule uue klaaspudelite sarja, mis on kaalult kergemad ning millega säästetakse igal aastal sama palju energiat, kui kuluks 1,5 miljonile 60-vatisele elektripirnile.  Lisaks hoitakse uute pudelite tootmisega kokku 600 000 liitrit kütust. Uutesse ja kergematesse klaaspudelitesse hakatakse villima Boudeaux veine.  Hiljuti Sydneys toimunud rahvusvahelisel pakendite arengu konkursil märgiti uudistooted ära juba kahe auhinnaga.

  • Majandus
  • 26. august 2009
  • Foto: https://pixabay.com/photos/plug-power-outlet-power-strip-3285062/

Ülikerge ECO O2 mudel on loodud heade ja rahakotisõbralike veinide pakendamiseks säästlikusse, ent elegantsesse pudelisse. Pudel on väga kerge, see kaalub 345 grammi ning sellel on sarmikas profiil ja  kaunis, hästi tasakaalustatud kuju (pilt lisatud). Elegantse disainiga pudelil on traditsiooniliselt kõrge põhjavõlv, mis annab pudelile selgelt äratuntava välimuse ning on suurepärases kooskõlas sellele turuosale suunatud klaaspakenditega.

Uued mudelid vähendavad oluliselt tootmisega kaasnevaid keskkonnamõjusid. Mõlemad pudelid on märgatavalt kergemad, vähendavad energia- ja veekulu, kuid on sama suured ja näevad sama kvaliteetsed välja, nagu kaubamärgiomanikud ja tarbijad seda nõuavad.  

Uued Bordeaux’ tooterühma kergekaalulised pudelid on Euroopa veinitootjate poolt turule väga oodatud, sest tarbijad üle Euroopa otsivad loodussäästlikke tooteid parima hinnaga, samas on oluline hästi kujundatud pakend. O-I läbiviidud maailma veinituru uuringud näitavad, et maitse, imidž, turvalisus ja säästlikkus on just need neli võtmesõna, mis on enamikule tarbijatele pakendi juures olulised.

O-I veinipudelite valik koosneb kokku üheksast kollektsioonist ja on sellega kõige laialdasem maailmas. See vastab turu kõigile nõudmistele, alates lihtsatest pudelitest kuni eksklusiivsete, isikupäraselt kujundatud pudeliteni, mida vajavad kõige mainekamad veiniistandused. Igakülgset tootevalikut toestavad O-I sügavad teadmised kõigist Euroopa turgudest, mille aluseks on omakorda Euroopa veinitootjate teenindamise tugevad traditsioonid, samuti ka O-I spetsialiseerunud tootearendus- ja kujundusmeeskonnad.

Klaaspudel on ainus pakend, mis suudab tagada veini maitse, lõhna ja värvi absoluutse säilimise. Klaaspudel kinnitab tarbijale, et pudelis peituv vein on kvaliteetne ning tõotab ees ootavat nauditavat elamust.

Klaas on ainus pakkematerjal, mis ei vaja pakendi sees teist kaitsekihti, mis väldiks pakendis endas sisalduvate keemiliste ainete kandumist pakendi sisusse. Klaas on tammevaadi kõrval ainus anum, milles vein säilib riknemata ja kus ei arene keemilisi reaktsioone. Klaas säilitab nii maitsepuhtuse kui ka lõhnabuketi. Ja kuna klaas säilitab kõiki värvi veine kuu, aasta, kümme aastat või kauemgi, siis pole oksüdeerumise aeglustamiseks vaja lisada säilitusaineid ega sulfiteid.

O-I on Eestis asuva Järvakandi klaasitehase omanik. Miljoneid kordi päevas toimetatakse O-I klaaspakendites klientide kätte nende armastatumaid tooteid üle maailma. Esitootjana Euroopas, Põhja-Ameerikas, Ladina-Ameerikas ja Kagu-Aasias toodab O-I klientide soovi kohaselt 100% taaskasutatavast klaasist pakendeid. Klaaspakend aitab esile tuua toodete maitse, puhtuse, väljanägemise ja väärtuse. 1903. aastal asutatud firmas töötab üle 23 000 inimese 79 tootmisettevõttes 21 riigis. 2008. aastal oli müügi netokäive 7,9 miljardit dollarit.

Lähemat teavet saab leheküljelt http://www.o-i.com.