Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) 18-30-aastastele noortele mõeldud roheideede konkursile Negavatt laekus seitsmendal hooajal 61 ideed. Neist parimad pääsevad nüüd järgmisesse vooru võistlema peaauhinna 10 000 euro nimel.

Negavati projektijuht Anni Raie avab saabunud ideede tausta selgitades, et nende hulgas on nii ressursse säästvaid tooteid ja teenuseid kui ka keskkonnateadlikkust suurendavaid algatusi.

„Mitu ideed on seotud toidu ja tekstiilide liigtarbimisega. Samuti on paljud projektid seotud keskkonnasõbraliku elektrienergia tootmisega, näiteks soovitakse seda teha jalgratastele dünamo paigaldamise või laineenergia püüdmisega,“ sõnab Raie. „Konkursile esitati ka mitmeid nutiseadme rakenduste ideid ja põnevaid keskkonnasäästlikke tootearendusi.“

Esitajate seas on nii kõrg- ja kutsekoolide ning gümnaasiumide õpilasi kui ka töötavaid täiskasvanuid, näiteks disainereid, IT-spetsialiste, õpetajaid, blogijaid, keskkonnaspetsialiste, teadlasi ja insenere.

Kolmapäeval, 4. märtsil valib hindamiskomisjon saabunud ideede seast kuni 12 parimat, kes pääsevad konkursi teise etappi. Hindamiskomisjoni kuuluvad KIKi kommunikatsioonispetsialist Kati Raudsaar, finantsekspert Kadri Loide ning arengu- ja koostöökoja juht Helen Sulg. Samuti Keskkonnaministeeriumi nõunikud Liisa Puusepp, Made Saadve ja Janika Laht ning peaspetsialist Hendrik Hundt. Lisaks pääsevad kaks projekti edasi rahvahääletuselt, mis toimub Negavati kodulehel 6.-9. märtsil. Üks meeskond on juba koha järgmisesse vooru kindlustanud - selleks on õpilasfirma Kemihaka, kes toodab taaskasutatud nahast ja puidust kotte. Negavatt valis Kemihaka välja veebruarikuu alguses toimunud õpilasfirmade laadalt.

Viitteist edasipääsenut ootab ees 14.-15. märtsil seminar, kus koolitaja Mart Kikase ja ekspertide käe all ideed juba reaalsemaks vormitakse. Seejärel valib 2.-3. aprillil konkursi žürii võistkondade esitluste ja projektikavandite põhjal välja kuni kümme nutikamat ja läbimõeldumat ideed, kes pääsevad sisukasse koolitusprogrammi ja saavad oma idee testimiseks 1000 eurot ning võimaluse võistelda peaauhinna nimel. Parimad selguvad 2. juunil Negavati superfinaalis, kus esimene koht saab 10 000, teine 5000 ja kolmas 3000 eurot oma idee elluviimiseks.

Negavatt on KIKi ja Keskkonnaministeeriumi koostöös sündinud konkurss, mille eesmärk on suurendada ressursialast teadlikkust ning innustada välja pakkuma lahendusi, mis aitavad säästa keskkonda. Seitsme hooaja jooksul on konkursile laekunud kokku 366 ideed. Negavati partnerid on Rimi Eesti Food, Eesti Pandipakend, Uuskasutuskeskus, Graanul Invest, Ülemiste City, Lindström Eesti, Tehnopol Startup Inkubaator ning konkursid Prototron ja Ajujaht.