Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) korraldab viiendat aastat ressursisäästu konkurssi Negavatt, mis ootab taas nutikaid ideid. Neist parimad tehakse kuni 10 000 euro eest teoks. Ideede esitamise tähtaeg on 25. veebruar 2018.

Idee puhul võib tegu olla nii toote kui ka teenusega, mis aitab säästa ressursse või tõsta teadlikkust. Seda nii kodus, koolis, linnakeskkonnas või kogu maailmas.

KIKi juhataja Veiko Kaufmanni sõnul õpetab Negavatt professionaalide juhendamisel paberil olevast ideest välja kasvatama reaalse toote, teenuse või kampaania. „Negavati konkursi kaasabil on mitmed julged ja nutikad lahendused meie elukeskkonda paremaks muutnud. Suurelt mõtlemine on see, mis Negavatil edu toob“, ütles ta.

Viiendal juubelihooajal ootab Negavatt ressursisäästlikke ideid kõikidelt 18-30 aastastelt noortelt.

„Varasema nelja aasta praktika põhjal näeme, et praeguses avatud ja muutuvas maailmas mõtlevad noored laiemalt kui igapäevane koolielu. Samuti suheldakse erinevas vanuses ja valdkondades tegutsevate inimestega. Seepärast ootamegi sellel aastal konkursile ideid kõikidelt 18-30aastastelt. Ka ei pea esitatav idee enam olema seotud konkreetse kõrgkooliga“, selgitab muutusi Negavati projektijuht Kadi Mitt.

Pärast ideede esitamise tähtaega (25. veebruar) valitakse laekunud projektide hulgast välja viisteist parimat, mis saavad edasi konkursi järgmisesse  etappi. Edasipääsenuid ootab 17.-18. märtsil ees seminar, kus koolitaja Mart Kikase ja mentorite käe all ideed juba reaalsemaks vormitakse. Seitse nutikamat ja läbimõeldumat ideed pääsevad aga Negavati superfinaali 31. mail, kus selgitatakse välja parimatest parimad. Esimene koht saab 10 000, teine 5000 ja kolmas 3000 eurot oma idee elluviimiseks.

Eelmise hooaja Negavati projektid on tänaseks oma ideede realiseerimisega lõpusirgel. Näiteks on võtmehoidjaks kokkuvolditavaid ja korduvkasutatavaid poekotte tegev Poko oma toodet edasi disaininud ja müüb neid oma kodulehel. Taaskasutatud materjalidest biolagunevat toidupakendit arendav Boxit on valmis saanud prototüübi ning loonud esimesed kontaktid toidukohtadega pakendite kasutamiseks. Mõlemad projektid pääsesid ka üleeuroopalise konkursi ClimateLauncpad Eesti finaali ning Poko Ajujahi saja parema hulka.

Ideede esitamisega seotud info leiab Negavati kodulehelt ja Facebooki lehelt.  Negavatt on KIKi ja Keskkonnaministeeriumi koostöös sündinud konkurss, mille eesmärk on tõsta ressursialast teadlikkust ning innustada välja pakkuma lahendusi, mis aitavad säästa ressursse.