Paljud inimesed ei tea, mis mulje nad teistele jätavad. Oma suhtlemisstiili nüansside mõistmine osutub neile hindamatuks abiliseks tööalase tõhususe tõstmisel ja suhtlemisel teiste inimestega.
Selline isiklik ja objektiivne tagasiside tuleb kasuks igaühele. Seepärast küsige oma parimalt sõbrannalt arvamust, millise esmamulje te jätate ja kuidas üldiselt suhtlete. Teile endile võib mõni suhtlemise nüanss tunduda tühise või tähtsusetuna, kuid teiste suhtumine teisse on just nendes kinni.
Hea esmamulje on see, mis peegeldab teie tõelist mina. Kui te esitlete endast parimat, seda mina, mida tahaksite teistega jagada, siis loote endast just teie jaoks õige esmamulje.
On loomulik, et te ei taha muljet avaldada igaühele, kellega teie teed ristuvad, kuid mõningaid teadmisi appi võttes võite jätta endast pingutuseta ja automaatselt positiivse mulje.
Inimestel on teiste suhtes väga erisugused eelistused ja sümpaatiad. Näiteks suuremale osale meeldivad inimesed, kes oskavad kuulata ja on vaimukad ning huvitavad. Kultuuriti on arusaamad sellest, mis on esimesel kohtumisel normaalne ja meeldiv, vägagi erinevad.
Kui te ei tea, mis esmamulje te endast jätate ei pruugi te paista sellisena, kes te tõepoolest olete – sellena, kellena te ise ja teie lähedased sõbrad teid tunnevad. Te ise ei näe ennast alati nii nagu teised. Väga lihtne on jätta oma puudused kahe silma vahele.
Mõned soovituse hea kontakti loomiseks:
|
Avage oma meel ja vaadake end objektiivselt ning hukka mõistmata. Keskenduge iseendale, mitte teiste hindamisele ega muutmisele. Alati on esimese kohtumise käitumisvigu kergem näha teiste kui iseenda juures.
Väga tähtis on teadvustada seda, mida te hästi teete, ja olla oma tugevates külgedes enesekindel. Hakake omandatud kohe kasutama!
Proovige õpitud rakendada kohe järgmine kord uues olukorras, jättes endast soovitud mulje. Arutage sõbrannaga, mida hästi valdate ja mida saaks veel arendada. Tehke seda delikaatselt!
Esmamulje pakub vaid tillukest näidist teist, kuid teie uutele tuttavatele on see näidis sada protsenti sellest, mida nemad teist arvavad. See osake esindab teid tervikuna. Esmast teavet peavad inimesed märksa kaalukamaks hiljem saadud teabest. Teisisõnu: inimestel on kalduvus uskuda, et esimesed teada saadud tõigad vastavad tõele.
Igaühele meeldib pidada ennast heaks inimesetundjaks ja nad otsivad teavet, mis kinnitaks nende esmamuljet. Näiteks kui kohtate kedagi vihasena, siis arvate, et ta on alati selline. Kui me ise oleme vihased, siis peame seda mingist olukorrast tingituks, mitte enda isikuomaduseks.
Positiivse omadusega inimesel arvatakse olevat terve hulk positiivseid omadusi. Näiteks reklaamitakse kallist autot kaunite modellidega, justkui auto muutuks ise ilusamaks, mugavamaks ja ihaldusväärsemaks. Kaebleja jätab endast tüütu, nõrga ja suhtlemisvõimetu mulje.
Mõistes, et järjekord on tähtis tuleks esmalt esitleda oma häid külgi ja hiljem vähem meeldivaid. Jätta endast hea mulje tähendab häälestada keegi enda suhtes positiivselt. Oluline on tähele panna, mis tunde me vestluspartneris tekitame.
Inimesed, kes pakuvad kõige rohkem hüvesid, on kõige enam ihaldatud. Me hindame ja meid hinnatakse kasulikkuse seisukohast. Mõelge selle peale, kelle seltskonda te naudite. Kuidas te temaga tunnete? Pange vastused kirja.
Kui te kohtute kellegagi esimest korda, on see põgus, ent eriline hetk. Jätke hetkeks oma vajadused kõrvale ja keskenduge vestluspartnerile. Oma tahtmist on kergem saavutada, andes kõigepealt teisele.
Mida rohkem te kuulate ja suhtlete, seda tõenäolisemalt vastatakse teile samasuguse tähelepanuga. Igaüks tahab tunnustust ja heakskiitu.
Ühtekuuluvustunne tekitab hea pinnase suhtlemiseks. Näiteks öelge sobival hetkel: „Mina tunnen just sedasama.“
Inimestele meeldib enamasti lõbutseda, naerda ja olla ülevas meeleolus. Tuju võib tõsta mitmel moel, nagu naerdes, mänglevalt ja vaimukalt tegutsedes ning juhtides tähelepanu positiivsele ja humoorikale küljele.
Kõik me oleme uudishimulikud. Osates jagada teadmisi, olete ümbritsevate silmis vaimselt arendav ja kütkestav. Mõelge selle peale, kuidas teised kirjeldaksid oma enesetunnet pärast minuga vestlemist?
Inimesed kujundavad oma mulje teist kiiresti ja alateadlikult. Nad oletavad teie esimeste sammude põhjal, et te käitute nii kogu aeg, isegi kui see nõnda pole. Positiivset esmamuljet luua on väga lihtne.
Kehakeel mängib esmamulje puhul suurt rolli. Kas te ise teate seda või mitte, aga teie stiil ütleb teistele, kui avatud te neile olete. Must riietus loob kandjast kaitses oleva mulje, justkui turvamüüri. Naerata kogu aeg, siis oled avatud.
Hoolitsetus tähendab seda, et olete puhas ja korralik. Kui jätate oma välimuse unarusse, võib sellest järeldada, et olete seltsimatu, laisk ja endassetõmbunud.
Esmane kohtumine võib tekitada ärevust ja ebakindlust. Proovige tunda end oma nahas mugavalt ja olge enda üle uhke. Ärge muretsege pisiasjade pärast.
Meeleolu on nakkav, seega olge kogu aeg positiivne. Negatiivsed tunded on kiiremad levima kui positiivsed. Kasutage leebet sõnavara. Ropendamine kontorisse ei sobi ja näitab, et olete stressis. Kontrollige oma sõnavara. Pingutage ja olge pisutki paremas meeleolus. Olge positiivne igas olukorras.
Kuna iga keskkond on erinev, pole olemas esimest lauset, mis alati sobiks. Kui viibite antud hetkes ja suhtute vestlusteemasse loovalt, annate sellega mõista, et te olete ohutu ja lahe. Teie esimene vestlus on väga meeldejääv.
Kui alustate madalseisust, on teil väga raske ennast teiste silmis tõsta. Hea esmamulje esimeseks tingimuseks on avatus. Igasugune ebakindlus ja närvilisus mõjuvad halvasti. Kui te olete aktiivne, esitlete ennast ise, panete tõenäoliselt aluse meeldivale tutvusele. Te loote kontakti kergemalt, kui viibite mõtetega antud hetkes ja käitute spontaanselt.
Avatus on esmamulje juures peamise tähtsusega. See on suhtlemise alustamiseks kriitilise tähtsusega. Te jätate endast positiivsema mulje, kui näitate esimesel kohtumisel üles elavat huvi uute tuttavate vastu.
Huvi puudumist tajutakse teravalt, sest meie keha väljendab huvi. Kuidas keha kallutame, kuidas käsi liigutame, kuidas naeratame, näitab teistele, kui huvitatud ma oleme neist ja nende jutust. Kontrollige ennast, kas pöörate oma tähelepanu oma kehakeelel uute inimestega tutvudes.
Hoidke silmsidet, see teeb teid köitvamaks ja usutavamaks. Sellega väljendate, et vestluspartner meeldib teile.
Kasutage vestluses nimesid ja tiitleid. Ennast ei ole viisakas esitleda tiitliga. Kontrollige, kas teate eravestluse lõppedes teisest sama palju kui tema minust?
Vestlust tuleb oskuslikult juhtida, mitte katkestada vestluspartnerit. Pange tähele, kas annate teisele võimaluse lõpetada oma lugu või mõte. Oma tõelist huvi näitate just kuulates.
Naisi mõjutab kehaasend küll pisut vähem kui mehi. Üldiselt tulevad komplimendid kasuks ja jätavad teist hea mulje. Komplimendid tekitavad inimestes tunde, et neid tunnustatakse ja austatakse, ja see äratab enamasti komplimendi tegija suhtes sümpaatiat.
Meelitused on sageli loogilised ja kergesti usutavad. Inimestele meeldivad need, kes neid meelitavad, kuid olge mõõdukas komplimentidega.
Rääkige ennast huvitavast teemast lühidalt, sest võib juhtuda, et vestluspartnerit teie teema ei huvita. Noogutused, silmside, naeratus ja lähemale kummardumine räägivad seevastu huvist. Oma perekonna ja sõpradega on igati loomulik, et räägite sellest, mis teid huvitab, kuid samasugune käitumine ei sobi enamasti vöörastega.
Kui tahate kiiremini sõbruneda, võite olla avameelsem ja rohkem endast teada anda.
Pöörake vestluse algusjärgus tähelepanu vestluspartneri mugavustundele. Jagades teistega oma eksimusi ja nõrkusi, ja tehes seda mõnusa huumorimeelega, võime hõlpsasti leida läheduse uue tuttavaga. See julgustab teisi ja loob õdusa atmosfääri.
Kõik me oleme inimesed ja eksime vahel. Sinna hulka ei kuulu raske isiklik informatsioon ja igapäevased kurtmised ja vingumised.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta